• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

برنامه‌ریزی چین برای توسعه هوش مصنوعی و محاسباتی شرکت‌های محلی

  • کد خبر : 5883
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
برنامه‌ریزی چین برای توسعه هوش مصنوعی و محاسباتی شرکت‌های محلی
به گفته مقامات داخلی، هدف چین افزایش بیش از یک سوم قدرت محاسباتی کشور در کمتر از سه سال است، اقدامی که به نفع تامین‌کنندگان محلی و تقویت خوداتکایی فناوری است چراکه تحریم‌های آمریکا بر صنعت داخلی فشار می‌آورد.

بر اساس بیانیه مشترک چندین آژانس از جمله وزارت صنعت و فناوری اطلاعات، دومین اقتصاد بزرگ جهان بیش از ۳۰۰ اگزافلاپس (exaflops ) از ظرفیت محاسباتی را در بخش فناوری خود تا سال ۲۰۲۵ هدف قرار داده است، این رقم اکنون ۲۲۰ عدد است. این هدف نشان‌دهنده آخرین تلاش پکن برای ایجاد زیرساخت‌های دیجیتالی برای تحریک یک اقتصاد کند است.

چین همچنین قصد دارد تا ۲۰ مرکز محاسبات هوشمند را در دو سال آینده بسازد. رگولاتورها اعلام کردند که شبکه‌های نوری بزرگتر و ذخیره سازی داده‌های پیشرفته‌تر در سال‌های تا سال ۲۰۲۵ نصب خواهند شد و این قدرت محاسباتی اضافی از تولید، آموزش، امور مالی، حمل و نقل، مراقبت‌های بهداشتی و انرژی پشتیبانی می‌کند.

در بیانیه آمده است: «چین قصد دارد با توسعه راه‌حل‌های قابل کنترل و تشویق به استفاده از نرم‌افزارهای قابل اعتماد داخلی، هم‌افزایی در صنعت را تقویت  و از زنجیره تأمین محافظت کند.»

امنیت زنجیره تامین یک جنبه کلیدی از ایجاد زیرساخت است.

ایالات متحده صادرات محصولات پیشرفته به چین از جمله تراشه‌های پیشرفته Nvidia را که در آموزش مدل‌های هوش مصنوعی حیاتی است، محدود کرده است. چین اکنون به دنبال پذیرش محصولات فناوری اطلاعات داخلی از سیستم‌عامل‌ها تا تراشه‌های حافظه است، زیرا درگیری‌های فناوری، پکن را مجبور می‌کند تا زنجیره تامین بدون آمریکا را هدف قرار دهد.

هواوی و شرکت بین‌المللی تولید نیمه هادی (SMIC) که در لیست سیاه ایالات متحده قرار گرفته‌اند از جمله فعال‌ترین شرکت‌ها در پیشرفت فناوری داخلی هستند. این زوج موفق به توسعه یک تراشه پیچیده برای جدیدترین گوشی‌های هوشمند هوآوی شده‌اند که این تلاش کلی را تقویت کرده و سوالاتی را در مورد اثربخشی محدودیت‌های واشنگتن بر چین ایجاد می‌کند.

منبع: bloomberg

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5883

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.