• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

با کمتر از ۲۰ هزار دلار چه خودروهایی از چین می‌توان وارد کرد؟ -۱

  • کد خبر : 2858
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
با کمتر از ۲۰ هزار دلار چه خودروهایی از چین می‌توان وارد کرد؟ -۱
به‌دنبال اعلام دولت مبنی بر واردات خودروهایی با قیمت کمتر از 20 هزار دلار، خودروهای چینی بسیاری با امکانات و شرایط گوناگون شامل این آیین‌نامه خواهند شد.

واردات خودرو بعد از ماه‌ها کش‌وقوس در دولت و مجلس شورای اسلامی در نهایت در تاریخ ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۱ به تصویب هیئت وزیران رسید و در تاریخ ۳ شهریور ماه از سوی محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد. طبق این آیین‌نامه، واردات خودرو باید با ثبت سفارش و تخصیص ارز صورت گیرد همچنین سقف واردات خودروی خارجی ۲۰ هزار دلار است.

حال با توجه به این آیین‌نامه، به بررسی شرایط خودروهایی پرداخته‌ایم که می‌توان از چین وارد کرد.

نکته: برخی خودروها در چندین مدل تولید می‌شوند و با توجه به دارا بودن امکانات متفاوت قیمت‌های متفاوتی هم دارند که به همین دلیل بعضا در گزارش‌های مرتبط با واردات خودروهای زیر ۲۰ هزار دلار از چین ممکن است برخی خودروها تا بیش از این مبلغ ارزش داشته باشند.

شرکت خودروسازی چینی LiuZhou Wuling که با نام‌های وولینگ موتورز یا وولینگ شناخته می‌شود، ۱۴ سال پیش در لیوژو تاسیس شد. این شرکت که شهرت خود را از ساخت خودروی برقی بسیار کوچک هونگ گوانگ EV به دست آورده، در سال ۲۰۲۱ با مشارکت جنرال موتورز (GM) وMotor  SAIC، خودروی شاسی بلند(اس‌یووی کراس‌اور) آستا (Asta) را به بازار معرفی کرد. نیروی محرکه آستا از موتور ۱٫۵ لیتری توربوشارژ(۱٫۵ L LJO turbo I4) تامین می‌شود، ۱۴۷ اسب‌­بخار قدرت دارد و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده دستی یا CVT به چرخ‌ها منتقل می­‌کند. آستا(با موتور بنزینی) در ۵ تریم متفاوت (از ۱۰,۷۹۴ تا ۱۵,۴۳۴ دلار) به فروش می­‌رسد.

اخیرا (آگوست ۲۰۲۲) شرکت سرمایه‌گذاری مشترک SAIC-GM-Wuling ((SGMW اعلام کرد خودروی آستا با موتور هیبریدی به‌عنوان اولین خودروی پیشرانه هیبریدی که توسط SGMW ساخته شده ، روانه بازار چین شده است.

نوآوری اصلی خودروی جدید، سیستم انتقال قدرت هیبریدی جدید SGMW است که از یک موتور الکتریکی و یک باتری لیتیوم یونی تشکیل شده است. این خودرو از یک موتور ۲٫۰ لیتری بنزینی استفاده می‌کند که توسط یک موتور الکتریکی ۱۰۰ کیلووات (۱۳۴ اسب بخار) و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر (۲۳۶ پوندفوت) پشتیبانی می‌شود.

جدا از به‌روزرسانی‌های مکانیکی، نوآوری‌های فناورانه و استفاده از تجهیزات ایمنی استاندارد از جمله صفحه نمایش اطلاعات ۱۰٫۲۵ اینچی، سیستم دوربین ۳۶۰ درجهHD، سیستم کمک پارک خودکار، سنسورهای مجاورتی هشدار دهنده و یک سانروف پانورامای بزرگ، خودروی هیبریدی اساساً همان خودرو بنزینی  است. خودروی هیبریدی جدید آستا در ۲ تریم متفاوت به ارزش ۱۵۹۱۳-۱۴۴۶۴ دلار قیمت‌گذاری شده است.

مشخصات کلی

 

نام خودرو: آستا (Asta)

 

نام تجاری (برند): اس جی ام دبلیو(SGMW)

 

بازه قیمت : ۱۰۹۸۰۰-۹۹۸۰۰ یوآن، ۱۵۹۱۳-۱۴۴۶۴ دلار

 

نوع موتور:

 

هیبریدی
نوع بدنه:

 

 SUVکراس‌اور کامپکت
حداکثر قدرت: ۱۳۴ اسب بخار

 

ابعاد خودرو:

۴۵۹۴×۱۸۲۰×۱۷۴۰

 

 

مشخصات کلی

 

نام خودرو: چین پلاس

 

نام تجاری (برند): BYD

 

بازه قیمت: ۱۱۱۸۰۰-۱۵۱۸۰۰ یوآن، ۱۶۲۰۳-۲۲۰۰۰ دلار

 

نوع موتور:

 

هیبریدی
نوع بدنه:

 

سدان جمع و جور
حداکثر قدرت: ۱۱۰ اسب بخار

 

ابعاد خودرو: ۴۷۶۵×۱۸۳۷×۱۴۹۵

 

 

 

مشخصات کلی

 

نام خودرو: (Quzhujian 05) Destroyer 05
نام تجاری (برند): BYD

 

بازه قیمت: ۱۱۹۸۰۰-۱۵۵۸۰۰ یوآن، ۱۷۳۶۲-۲۲۵۸۰ دلار

 

نوع موتور:

 

هیبریدی
نوع بدنه:

 

سدان جمع و جور
حداکثر قدرت: ۱۱۰ اسب بخار

 

ابعاد خودرو: ۴۷۸۰×۱۸۳۷×۱۴۹۵

 

منبع:

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2858

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.