• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
9

بایت دنس زیرساخت جدیدی برای تقویت رانندگی خودران راه‌اندازی می‌کند

  • کد خبر : 4012
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۰۲
بایت دنس زیرساخت جدیدی برای تقویت رانندگی خودران راه‌اندازی می‌کند
بایت دنس، تک‌شاخ فناوری چینی در حال گسترش فعالیت‌های هوش مصنوعی خود با شرکت فناوری هوش مصنوعی هائومو است؛ یک استارت‌آپ که توسط شرکت گریت وال موتورز کنترل می‌شود و بزرگترین مرکز محاسباتی اختصاصی کشور برای رانندگی خودران را ایجاد می‌کند.

در همین رابطه یک پلتفرم خدمات ابری متعلق به بایت دنس راه‌اندازی شده تا تلاش‌ برای ارتقای پذیرش فناوری پیشرفته خودران در بزرگترین بازار خودرو و دومین اقتصاد جهان را تسریع بخشد. به این ترتیب تجاری سازی فناوری رانندگی خودران تسریع خواهد شد.

این مرکز مجموع قدرت محاسباتی ۶۷۰ فلاپس یا ۶۷۰ کادریلیون عملیات ممیز شناور در ثانیه دارد که بالاتر از آن چیزی است که سایر امکانات در چین در حال حاضر ارائه می‌دهند. این قدرت، مرکز را قادر می‌سازد تا با دقت بیشتری یک محیط رانندگی سه بعدی را شبیه سازی کند و میزان خطا را تا بیش از ۳۰ درصد کاهش دهد.

توان محاسباتی پلتفرم از ظرفیت ۶۰۰ فلاپس یک مرکز محاسباتی فناوری خودران مشابه،  فراتر رفته، مرکزی که در آگوست سال گذشته توسط شرکت خدمات ابری علی بابا و سازنده خودروهای الکتریکی هوشمند چینی اکسپنگ ( Xpeng ) راه اندازی شد.

شرکت هوش مصنوعی هائومو در سال ۲۰۱۹ در پکن تأسیس شد و راه‌حل‌های رانندگی خودکار سطح ۲، مانند کابین خلبان هوشمند، را به خودروسازان ارائه می‌کند و ون‌های رانندگی خودکار سطح ۴ را با قیمتی در حدود ۱۲۸۸۰۰ یوان (۱۸۷۱۷ دلار آمریکا) به فروش می‌رساند. وسایل نقلیه سطح ۴ می‌توانند به رانندگی کاملاً مستقل دست یابند، اما ممکن است در برخی شرایط نیاز به دخالت انسان داشته باشند.

ابتکار رانندگی خودکار هائومو و بایت دنس نشان دهنده خوش بینی افزایش یافته در چین در مورد پذیرش گسترده این فناوری است، این اقدام چند ماه پس از آن صورت گرفت که پکن اجازه داد خودروهای کاملاً بدون راننده در یک منطقه آزمایشی در پایتخت این کشور و شنژن حرکت کنند و این اولین مقررات محلی برای وسایل نقلیه خودران محسوب می‌شود.

در آگوست سال گذشته، چین دستورالعمل‌های جدیدی را برای استفاده تجاری از وسایل نقلیه کاملاً خودمختار در حمل‌ونقل عمومی تهیه کرد که به هموار کردن راه برای توسعه و استقرار ناوگان جدید تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و کامیون‌های خودران در سراسر کشور کمک کرد.

به گفته شرکت خدمات حرفه‌ای بین‌المللی دیلویت، پیش بینی می‌شود چین تا سال ۲۰۳۵ با بیش از ۵٫۷ میلیون خودرو در جاده‌های خود به بزرگترین بازار خودروهای خودران جهان تبدیل شود.

شرکت‌های بیدو، هوش مصنوعی پونی و  وی راید، میلیاردها دلار برای توسعه و ترویج استفاده از فناوری خودران در چین سرمایه گذاری کرده‌اند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4012

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.