• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
9

بازگشایی دفتر شرکت تجارت الکترونیک روسی اوزون در شنجن

  • کد خبر : 3713
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۹:۰۲
بازگشایی دفتر شرکت تجارت الکترونیک روسی اوزون در شنجن
غول تجارت الکترونیک اوزون، که از آن به عنوان پاسخ روسیه به آمازون یاد می‌شود، اولین دفتر خود در چین را در مرکز فناوری جنوب کشور شنجن با هدف ثبت نام صد هزار فروشنده محلی و در میان افزایش تقاضا برای محصولات چینی افتتاح کرده است.

این شرکت تجارت الکترونیک مستقر در مسکو اعلام کرد دفتر جدید به تجار چینی کمک می‌کند تا فروش خود را در پلتفرم افزایش دهند و بازار را برای تجارت فرامرزی گسترش دهند.

با بیش از ده هزار فروشنده چینی در اوزون، محصولات چینی ۹۵ درصد از کل سفارشات را از طریق اوزون گلوبال، واحدی که مسئول فروش برون مرزی است، تشکیل می‌دهند.

توسعه کسب و کار در منطقه این امکان را ایجاد می‌کند تا تعداد فروشندگان به میزان قابل توجهی افزایش یابد. اولویت شرکت رفع موانع فروشندگان چینی برای ورود به بازار روسیه و ارائه خدمات باکیفیت به فروشندگان برای توسعه تجارتشان است.

گسترش اوزون در حالی اتفاق می‌افتد که تجارت الکترونیک فرامرزی در چین رونق گرفته و طبق داده‌های رسمی در پنج سال گذشته ده برابر شده است. واردات و صادرات مجموعاً ۱۸٫۶ درصد در سال گذشته افزایش یافته و به ۱٫۹۲ تریلیون یوان (۲۶۸ میلیارد دلار آمریکا) رسید که صادرات بیش از ۷۰ درصد آن را تشکیل می‌داد.

شنجن، یکی از اولین مناطق ویژه اقتصادی چین، مدت‌هاست که قطب صادراتی بزرگ بوده است. با ظهور تجارت الکترونیک، تولیدکنندگان محلی اقدام به فروش مستقیم کالا از طریق پلتفرم‌های بین‌المللی مانند آمازون کردند. طبق گزارش انجمن تجارت الکترونیک فرامرزی شنجن، این شهر سال گذشته حدود ۳۵ درصد از صنعت تجارت الکترونیک فرامرزی چین را تشکیل می‌داد.

با این حال، سرکوب آمازون در سال گذشته، که ۳ هزار حساب تجاری تحت حمایت ۶۰۰ برند را مسدود کرد، فروشندگان را به جستجوی پلتفرم‌های جایگزین واداشت. روسیه یک شریک تجاری قابل اعتماد برای چین باقی مانده است، اما بازرگانان چینی تحت تاثیر نوسانات روبل و تحریم های غرب پس از حمله روسیه به اوکراین قرار گرفته‌اند.

با کاهش فرصت‌های تجاری برای روسیه در سایر نقاط، این کشور روابط تجاری نزدیک تری با چین ایجاد کرده است. بر اساس داده‌های گمرک، صادرات چین به روسیه در سال ۲۰۲۱ با ۳۳٫۸ درصد افزایش به ۶۷٫۶ میلیارد دلار رسید که ۲ درصد از کل صادرات را تشکیل می‌دهد.

وسایل الکترونیکی – از جمله گوشی‌های هوشمند، لپ تاپ‌ها و لوازم خانگی کوچک – از محبوب ترین محصولات چینی در میان مصرف کنندگان روسی هستند. برندهای گوشی‌های هوشمند شیائومی، هواوی و آنر نیز تقاضای بالایی دارند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3713

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.