• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

بازار ارزهای دیجیتال چین در میان قوی‌ترین بازارهای جهان

  • کد خبر : 3246
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۰۵
بازار ارزهای دیجیتال چین در میان قوی‌ترین بازارهای جهان
علیرغم سرکوب پکن در تجارت و استخراج دارایی‌های دیجیتال، سرزمین اصلی چین همچنان بزرگترین بازار ارزهای دیجیتال شرق آسیا از نظر گردش معاملات است و در رتبه چهارم جهان قرار دارد.

چین بین ژوئن ۲۰۲۱ تا ژوئیه ۲۰۲۲ بیش از ۲۲۰ میلیارد دلار در کل تراکنش ثبت کرده که از معاملات کره جنوبی و ژاپن در همان دوره پیشی گرفته است.

تجار چینی مدت‌هاست که از VPN [شبکه‌های خصوصی مجازی] برای دور زدن دیوار آتش بزرگ استفاده می‌کنند. برخی از استخراج‌های بیت کوین ادامه یافته، هرچند در مقیاس کوچکتر از قبل بوده است.

اگرچه چین در سال ۲۰۱۳ شروع به حذف تدریجی معاملات ارزهای دیجیتال کرد و از ماه می ۲۰۲۱ استخراج توکن‌های دیجیتال را ممنوع کرده است، این اقدامات باعث شد بسیاری، قوانین را با انجام فعالیت به صورت مخفیانه کنار بگذارند.

مناطق اداری ویژه چین هنگ کنگ و ماکائو به عنوان پنجمین و هفتمین بازار بزرگ آسیای شرقی از نظر معاملات ارزهای دیجیتال رتبه بندی شدند.

با این حال، کل معاملات سرزمین اصلی چین نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد کاهش یافت و رشد کل معاملات آسیای شرقی را به ۴ درصد کاهش داد که آن را میتوان کندترین رشد در سراسر جهان دانست.

بزرگترین دلیل این امر احتمالاً کاهش فعالیت ارزهای دیجیتال در چین است.

بانک خلق چین، بانک مرکزی این کشور، در ماه سپتامبر اعلام کرد که در محدود کردن تراکنش‌های ارزهای دیجیتال به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای حفظ ثبات مالی، پیروز شده است. پکن ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را تهدیدی برای امنیت مالی و کنترل سرمایه می‌داند.

آخرین داده‌های تراکنش ارزهای دیجیتال در سرزمین اصلی چین، این موضوع که ممنوعیت پکن برای همه معاملات یا ناکارآمد بوده یا به‌طور ضعیف اجرا شده را تقویت می‌کند.

چین تلاش زیادی برای محدود کردن استفاده از کریپتو در این کشور انجام داده و اهرم‌های زیادی برای آن باقی نمانده است.

طرفداران کریپتو و بلاک چین در چین از کمپین های مرتبط با متاورس و توکن های غیرقابل تعویض برای پنهان کردن فعالیت های خود استفاده می‌کنند.

بر اساس داده‌هایی که در ماه می توسط مرکز تامین مالی جایگزین کمبریج (CCAF) منتشر شد، سرزمین اصلی چین نیز به عنوان یک مرکز اصلی استخراج بیت کوین دوباره ظهور کرده است.

با این حال، پکن از ابتکارات برای از بین بردن حدس و گمان ارزهای دیجیتال در این کشور دست برنداشته است.

تنظیم‌کننده اینترنت، اداره فضای سایبری چین در ماه اوت به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در سرزمین اصلی دستور داد تا ۱۲۰۰۰ حساب مرتبط با رمزنگاری را خاتمه دهند.

فروپاشی بازار جهانی ارزهای دیجیتال هشدار جدیدی را در چین به همراه داشت مبنی بر اینکه ارزش بیت کوین می‌تواند بسیار کاهش یابد و ارزشی نداشته باشد. مقاله‌ای که در ماه ژوئن توسط اکونومیک دیلی منتشر شد، روزنامه‌ای که مستقیماً زیر نظر کمیته مرکزی حزب کمونیست چین حاکم است، می‌گوید سرمایه‌گذاران باید مراقب خطر «به صفر شدن» قیمت بیت‌کوین باشند.

قیمت بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات، پس از رسیدن به اوج نزدیک به ۶۹ هزار دلار در نوامبر گذشته، به زیر ۲۰ هزار دلار کاهش یافته است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3246

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.