• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

اپلیکیشن علی‌پی هوآوی بر بستر سیستم عامل هارمونی

  • کد خبر : 6320
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
اپلیکیشن علی‌پی هوآوی بر بستر سیستم عامل هارمونی
غول فناوری مالی چینی گروه آنت، در حال ساخت نسخه جدیدی از برنامه پرداخت تلفن همراه علی‌پی بر اساس سیستم عامل توسعه یافته هارمونی است، چرا که این سازنده تجهیزات مخابراتی و گوشی‌های هوشمند به دنبال کاهش وابستگی خود را به اندروید گوگل است.

انتظار می‌رود همکاری بین هلدینگ آنت، و هوآوی مستقر در شنژن، به نفع مصرف کنندگانی باشد که از علی‌پی و دستگاه‌های شرکت فناوری چینی در بخش‌های مختلف استفاده می‌کنند. پوشش دیجیتالی هواوی در زمینه برنامه‌های کوچک علی‌پی برای بهبود کارایی عملیاتی بازرگانان در این دو اکوسیستم مفید است.

همکاری استراتژیک بین آنت و هوآوی بر سرعت پذیرش سیستم عامل هارمونی در بزرگترین بازار تجارت الکترونیک و گوشی‌های هوشمند جهان تأکید می‌کند بازاری که بیشترین تعداد کاربر اینترنت را با ۱٫۰۸ میلیارد نفر در اختیار دارد.

موفقیت علی‌پی، همراه با وی‌چت پی رقیب متعلق به هلدینگ تنسنت در چین، این کشور را به مدلی جهانی برای تغییر به سمت پرداخت‌های دیجیتال تبدیل کرده است، زیرا پول نقد در سال‌های اخیر از بسیاری از مغازه‌ها و غرفه‌های خیابانی ناپدید شده است.

اخیرا، مک دونالد چین – با شبکه‌ای متشکل از بیش از ۵۵۰۰ رستوران و ۲۰۰هزار کارمند که هر سال به بیش از ۱ میلیارد مشتری خدمات رسانی می‌کنند – به یکی از اولین شرکت‌های غذایی چندملیتی در چین تبدیل شد که نسخه جدید پلتفرم موبایل هوآوی یعنی هارمونی نکست را پذیرفت.

انتظار می‌رود هوآوی نسخه پیش‌نمایشی از هارمونی نکست را در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی کند. هارمونی نکست از برنامه‌های مبتنی بر اندروید در همه دستگاه‌های هوآوی که در آن سیستم عامل جدید نصب شده، پشتیبانی نخواهد کرد.

دیگر شرکت‌های بزرگ اینترنتی چینی – از جمله شرکت تجارت الکترونیک جی دی، غول بازی‌های ویدیویی نت ایز و شرکت تحویل غذای می‌توان ماه گذشته شروع به جذب توسعه‌دهندگان برای ساخت اپلیکیشن‌های بومی بر اساس هارمونی کرده‌اند.

هوآوی در آگوست ۲۰۱۹، هارمونی را به عنوان یک سیستم عامل جایگزین موبایل معرفی کرد، سه ماه پس از اینکه دولت ایالات متحده این شرکت را به لیست محدودیت‌های خود افزود. بر اساس این لیست سیاه تجاری، هواوی از خرید نرم افزار، تراشه و سایر فناوری‌ها از تامین کنندگان آمریکایی بدون تایید واشنگتن منع شده است.

بیش از ۷۰۰ میلیون دستگاه در حال حاضر بر روی هارمونی کار و بیش از ۲٫۲ میلیون توسعه دهنده شخص ثالث برای این پلتفرم برنامه ایجاد می‌کنند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6320

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.