• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
11

اپراتورهای چین سرویس پیام رسانی جدید ۵G راه اندازی می‌کنند

  • کد خبر : 1716
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
اپراتورهای چین سرویس پیام رسانی جدید ۵G راه اندازی می‌کنند
سه اپراتور مخابرات هنگ کنگ که در آوریل سال گذشته منتشر شد، سرویس جدید 5G به کاربران امکان می‌دهد متن، عکس، ویدئو و صدا را مستقیماً از طریق پنجره پیام روی تلفن‌های هوشمند خود، بدون بارگیری برنامه‌ای ارسال کنند.

انتظار می‌رود سه اپراتور اصلی شبکه تلفن همراه چین به زودی یک سرویس پیام رسان سراسری ۵G در سراسر جهان، با ادغام عملکردهای ویدئویی، صوتی و الکترونیکی راه اندازی کنند که به طور بالقوه می‌تواند با برنامه فوق العاده همه کاره و چند منظوره WeChat شرکت تنسنت رقابت کند.

بر اساس گزارش China Securities Journal، سرویس جدید China Mobile ، China Telecom و China Unicom در نیمه دوم ماه جاری آغاز به کار خواهد کرد. این سه شرکت در ابتدا قصد داشتند این پروژه مشترک را در آوریل سال گذشته اعلام کنند.

بر اساس گزارش سه اپراتور مخابرات هنگ کنگ که در آوریل سال گذشته منتشر شد، سرویس جدید ۵G به کاربران امکان می‌دهد متن، عکس، ویدئو و صدا را مستقیماً از طریق پنجره پیام روی تلفن‌های هوشمند خود، بدون بارگیری برنامه‌ای ارسال کنند. همچنین راهی برای سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی برای ارائه خدمات و ارتباط مستقیم با مشترکین تلفن همراه از طریق چت بات‌ها فراهم می‌کند.

این سه شرکت گفتند: “پیام‌های ۵G ورودی جدیدی برای [خدمات] آنلاین مختلف می‌شود و کیف پول دیجیتالی یوان آن مشترکان را قادر می‌سازد تا مستقیماً پرداخت تلفن همراه انجام دهند.”

راه اندازی سرویس پیام رسانی جدید از رشد سریع مشترکان تلفن همراه ۵G در بزرگترین تلفن‌های هوشمند، اینترنت و بازار ۵G جهان سود خواهد برد.

China Mobile، بزرگترین اپراتور شبکه بی سیم جهان از لحاظ مشترکان، تعداد ۳۰۴٫۱۴ میلیون کاربر ۵G را از مجموع ۹۵۱٫۱ میلیون مشترک خود در پایان ماه اوت ثبت کرد. China Telecom در همان دوره ۱۴۶٫۶۲ میلیون مشترک ۵G داشت، در حالی که China Unicom، ۱۲۹٫۱ میلیون کاربر شبکه ۵G داشته است.

چین قصد دارد امسال حداقل ۶۰۰ هزار ایستگاه پایه ۵G دیگر بسازد و این امر باعث افزایش سرعت شبکه نسل بعدی تلفن همراه در شهرهای بزرگ این کشور می‌شود. تا اکتبر سال گذشته نزدیک به ۷۰۰ هزار ایستگاه پایه ۵G در سراسر کشور ساخته شده بود.

در حالی که بسیاری از مردم ۵G را یک ارتقاء فنی به ۴G می‌دانند، انتظار می‌رود که سیستم بی‌سیم نسل بعدی، سنگ بنای اصلی چهارمین انقلاب صنعتی باشد که به صنعت ۴٫۰ نیز معروف است و اتوماسیون صنایع سنتی را تسریع می‌کند.

در مقاله‌ای که هفته گذشته در وی‌چت منتشر شد، China Mobile اعلام کرد که با بانک صنعتی و تجاری چین، بزرگترین وام دهنده تجاری جهان از طریق دارایی‌ها، در راه اندازی کیف پول دیجیتالی یوان به عنوان بخشی از سرویس پیام رسانی ۵G خود کار می‌کند و مشترکین را قادر می‌سازد تا موجودی خود را بررسی کرده و مستقیماً پول را به حساب مخاطبان شان منتقل کنند.

نسخه چین از یک ارز دیجیتالی مستقل، به اصطلاح پرداخت الکترونیکی ارز دیجیتال، پس از آزمایش‌های گسترده در شهرهایی از جمله شنجن و چنگدو، هنوز تاریخ رسمی راه اندازی تجاری ندارد.

با این حال، تحلیلگران انتظار ندارند سرویس پیام رسان ۵G جدید، وی‌چت را که با نام Weixin در سرزمین اصلی عرضه می‌شود، تهدید کند، جایی که از ژانویه امسال ۱٫۱ میلیارد کاربر فعال روزانه داشته است. بر اساس برخی برآوردها، کاربران وی‌چت به طور متوسط ۷۷ دقیقه در روز را صرف این برنامه می‌کنند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1716

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.