• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3

اولین پرواز شبانه پهپاد ترابری در چین

  • کد خبر : 5120
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
اولین پرواز شبانه پهپاد ترابری در چین
پهپاد FH-98 اولین پرواز یک پهپاد ترابری را در طول شب در چین انجام داد.

این پهپاد بزرگ مسافت ۱۰۰ کیلومتری میان دو شهر در استان شانشی (Shaanxi) واقع در شمال غربی چین را در پروازی ۴۰ دقیقه‌‌ای طی کرد. FH-98 که در این ماموریت تحت نظر شرکت ترابری اس‌اف اکسپرس (SF Express) چین فعالیت می‌کرد، دارای وزن برخاست ۵.۲۵ تن و برد ۱۲۰۰ کیلومتر است.

این پهپاد را شرکت اس‌اف اکسپرس و شرکت هوافضای تایمز الکترونیک (China Aerospace Times Electronics) چین ساخته‌اند و با ۱۲.۷ متر طول، دارای فاصله انتهای دو بال ۱۸.۲ متر است. FH-98 می‌تواند تحویل محموله را در مسیرهای طولانی و چالش‌برانگیز انجام داده و برای حمل و نقل محموله‌های نظامی و غیرنظامی و نیز رهاسازی محموله‌های امدادی از هوا استفاده شود.

این پهپاد ضمن کاهش هزینه انتقال محموله، قادر است حمل و نقل در مناطق دورافتاده کوهستانی را تا حد زیادی بهبود بخشد. به علاوه، FH-98 می‌تواند برای عملیات در زمینه‌های جنگلداری و حفاظت از گیاهان و همچنین نقشه‌برداری هوایی به کار گرفته شود. FH-98 که امکان جابه‌جایی ۱۵۰۰ کیلوگرم محموله را دارد، قادر به پرواز با سرعت ۲۵۶ کیلومتر بر ساعت است.

پهپاد مورد بحث دارای مداومت پروازی ۲۶ ساعت بوده و می‌تواند در ارتفاع ۴۵۰۰ متری سطح دریا به پرواز درآید. FH-98 در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین پهپادهای چین به شمار می‌رود که از محفظه بار بزرگ برای انتقال محموله با حجم ۱۵ متر مکعب برخوردار است.

شایان ذکر است شهر یولین (Yulin) که FH-98 در این ماموریت از آنجا به پرواز در آمد، به عنوان یکی از ۱۳ منطقه آزمایشی هوانوردی بدون سرنشین غیرنظامی در چین، عملیات‌ها برای توسعه حمل و نقل را آغاز کار کرده و اکنون دو مسیر پروازی مستقیم ماهه (Mahe) به شهرهای شنمو (Shenmu) و جینگبیان (Jingbian) افتتاح شده است. ماهه منطقه‌ای در یولین است و پرواز پهپاد از آنجا صورت می‌گیرد.

منبع: cgtn

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5120

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.