• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6

اولین ربات کشاورزی ۵G با هوش مصنوعی چین رونمایی شد

  • کد خبر : 3122
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
اولین ربات کشاورزی ۵G با هوش مصنوعی چین رونمایی شد
اولین ربات کشاورزی با هوش مصنوعی چین به طور رسمی بازرسی‌های شبانه روزی را در گلخانه هوشمند سبزیجات و میوه در آکادمی علوم کشاورزی فوجیان آغاز کرد که نشان می‌دهد این دستاورد ارزشمند به طور رسمی از مرحله تحقیق و توسعه وارد کاربرد عملی شده است.

این ربات می‌تواند چرخش ۳۶۰ درجه داشته باشد و حرکت را از طریق چرخ‌ها در پایین و به آرامی در امتداد ناودان‌های کشت، بازرسی خودکار، چرخش خودکار، برگشت خودکار، شارژ خودکار، و انحراف خودکار در صورت برخورد با موانع در مسیر انجام بدهد.

مخترعان بیان کرده‌اند که برای این ربات یکپارچه، حسگر چند کاناله توسعه داده شده است تا ویژگی‌های صورت انسان را داشته باشد. ژائو جیان، معاون مؤسسه کشاورزی دیجیتال، آکادمی علوم کشاورزی فوجیان، در این باره گفت که دو دوربین ۷ مگاپیکسلی در گوش ربات، دو دوربین ۵ مگاپیکسلی در چشم و سنسورهایی مانند سرعت باد، دی اکسید کربن و تشعشعات فتوسنتزی در بالای سر آن نصب شده است. حسگرهای دما و رطوبت در زیر دهان نصب می‌شوند تا درک هوشمندانه و جمع آوری بلادرنگ محیط‌های تولید کشاورزی را انجام دهند.

بر اساس گزارش‌ها، در مقایسه با سنسورهای اینترنت اشیا کشاورزی، این ربات کشاورزی می‌تواند در زمان واقعی حرکت کند و نه تنها خدمات بیشتری را ارائه دهد، بلکه تصاویر و داده‌های جامع و دقیق‌تری را نیز جمع‌آوری کند. در مقایسه با بازرسی دستی، ربات‌های کشاورزی می‌توانند در تمام زمان‌ها کار کنند و داده‌های دقیق‌تر و مستمر را جمع‌آوری کنند.

این ربات در مقایسه با انسان، دارای طیف وسیع‌تری از درک، انواع بیشتر و دقت بالاتر است و خسته نمی‌شود و همیشه می‌تواند حجم زیادی از داده‌های باکیفیت را جمع آوری کرده و همزمان به پلتفرم ارسال کند. ژائو جیان گفت که داده‌های پایه مستمر، دقیق و عظیم به درک بهتر هوش کشاورزی، پالایش و استانداردسازی کمک می‌کند و همچنین به این معنی است که می‌توان محصولات کشاورزی بیشتر و بهتری را در منطقه کوچک‌تری تولید کرد.

در حال حاضر، این ربات می‌تواند تعداد زیادی تصویر و ویدئوی واضح را در زمان واقعی ارسال کند، که نه تنها مشاوره از راه دور و آموزش از راه دور را انجام می‌دهد، بلکه منابع داده اولیه بیشتری را برای برنامه‌های هوش مصنوعی بعدی فراهم می‌کند.

منبع: hortidaily

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3122

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.