• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
14

انقلاب شرکت چینی در سیستم تحویل کالای جهان

  • کد خبر : 510
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
انقلاب شرکت چینی در سیستم تحویل کالای جهان
شرکت Cainiao چین در زمینه تحویل کالا انقلابی ایجادکرده است، آیا بقیه جهان از آن پیروی می‌کنند؟

شرکت پشتیبانی، تدارکات و توزیع کالای Cainiao که در سال ۲۰۱۳ توسط غول تجارت الکترونیک چین، علی‌بابا، به طور مشترک با هشت شرکت دیگر راه‌اندازی شد، یکی از بزرگترین شرکت‌های حمل‌ونقل کالا در چین است که اخیراً انقلابی در نظام توزیع کالا ایجاد کرده است.

این شرکت اخیراً شیوه جدیدی برای تحویل کالا به مشتریان راه‌اندازی کرده که در جهان بی‌نظیر است و آن استفاده از نوعی روبات خودرو برای تحویل هوشمند سفارش‌های خریداران است.

این روبات خودرو که Xiao G نام‌گذاری شده است، خریدهای اینترنتی مردم را تحویل آنها می‌دهد.

پس از بارگیری محموله‌ها در مبدأ، Xiao G که روی آن دستگاه‌های جی.پی.اس نصب شده، از کوچه و خیابان، راهی مقصد می‌شود و زمانی که به خانه مشتری نزدیک می‌شود به خریدار پیام می‌دهد که برای تحویل کالای خود آماده شود.

پس از رسیدن Xiao G به مقصد، خریدار باید شماره سفارش خود را در مانیتور این وسیله تایپ کند، آنگاه درب کنار خودرو باز می‌شود و مشتری می‌تواند بسته خود را بردارد.

Xiao G بخشی از برنامه Cainiao برای ایجاد یک اکوسیستم واحد برای اتصال تمام شرکت‌های حمل‌ونقل و لجستیک در سراسر جهان است که امکان انتقال بی‌نقص کالا بین شرکت‌ها و کشورها را فراهم می‌کند.

درست همانطور که سازندگان تلفن‌های هوشمند جهانی همگی در سیستم‌عامل اندروید گوگل کار می‌کنند، Cainiao پیش‌بینی می‌کند هزاران شرکت مستقل لجستیکی می‌توانند در سیستم آن فعالیت کنند و از استانداردهای کدگذاری گرفته تا اطلاعات گمرکی خود را به اشتراک بگذارند.

سیستم Cainiao یک پلتفرم باز است که امکان همکاری با ۳۰۰۰ شرکت لجستیکی از جمله ۱۵ شرکت برتر تحویل کالا در داخل چین و ۱۰۰ شرکت بین‌المللی و ۳ میلیون پیک را فراهم می‌کند.

این پلتفرم، تجار را قادر می‌سازد مقرون به صرفه‌ترین شیوه از لحاظ قیمت و زمان تحویل را انتخاب کنند.

در حال حاضر، ارسال یک پاکت کمتر از نیم کیلوگرمی با پست بین‌المللی DHL از شانگهای به لندن حدود ۱۰۰ دلار هزینه دارد و به طور معمول ۵ روز طول می‌کشد؛ اما با توسعه پلتفرم مدنظر Cainiao می‌توان یک بسته معمولی ۱ کیلوگرمی را در ۷۲ ساعت با پرداخت ۳ دلار به هر جای دنیا ارسال کرد.

Cainiao با قرار دادن سنسور در همه زنجیره توزیع کالا همراه با نصب دوربین در انبارها و نصب GPS بر روی هر کامیون و بسته‌بندی‌ها قصد دارد تا روند لجستیک را کاملاً دیجیتالی کند.

حدود ۶۴ میلیارد بسته کالا در سال گذشته در داخل چین ارسال شده، اما شبکه‌های فعلی تحویل، ناکارآمد و بی‌فایده است.

گسترش بیماری کرونا هم سفارش‌های اینترنتی را دوچندان کرده و راهکارهای شرکت Cainiao توجهات بیشتری به خود جلب کرده است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=510

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.