• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

انتصاب فردی در وزارت علوم چین برای کمک به پیشبرد خوداتکایی در فناوری پیشرفته

  • کد خبر : 5957
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۰۱
انتصاب فردی در وزارت علوم چین برای کمک به پیشبرد خوداتکایی در فناوری پیشرفته
چین رئیس جدید حزب کمونیست را برای وزارت علوم و فناوری خود منصوب کرده است، این مرکز، بازوی دولتی است که بر تحقیقات پایه و علوم کاربردی نظارت دارد.

یین هیجون، ۶۰ ساله، معاون سابق آکادمی علوم چین، جایگزین وانگ ژیگانگ به عنوان دبیر حزب در این وزارتخانه خواهد شد. وانگ ۶۵ ساله در سیستمی وزیر باقی می‌ماند که در آن دبیر حزب از اختیارات بیشتری نسبت به وزیر برخوردار است.

یین یک مدیر باتجربه با مهارت‌هایی برای ترویج فناوری پیشرفته است. او تجربه گسترده‌ای در مدیریت همچون سابقه معاونت شهردار پکن دارد که این به نفع اصلاحات علمی و فناوری در حال انجام در چین خواهد بود.

یین که در استان شمال غربی شانشی به دنیا آمد، مدرک کارشناسی ارشد را در رشته رادیوفیزیک از دانشگاه شیدیان در سال ۱۹۸۹ گرفت و به مدت سه سال در دانشگاه فناوری تایوان کار کرد.

او سپس تحصیلات دکترا را در موسسه الکترونیک آغاز کرد و در سال ۲۰۰۵ مدرک دکترای خود را در نظریه الکترومغناطیسی و فناوری مایکروویو دریافت کرد. یین تقریباً یک دهه پس از فارغ التحصیلی در این مؤسسه کار کرد و به طور پیوسته مسیر خود را از یک محقق به سمت مدیر آن سپری کرد.

او در تعدادی از پروژه‌های تحقیقاتی بزرگ ملی، از جمله معاون فرمانده پروژه اکتشاف ماه Chang’e و معاون فرمانده ماموریت برای ماموریت خدمه شنزو ۷ در سال ۲۰۰۸، سمت‌های ارشد داشت.

او در سال ۲۰۰۸ به معاونت آکادمی و در سال ۲۰۱۵ به معاونت وزارت علوم و فناوری ارتقا یافت و مسئولیت توسعه فناوری پیشرفته و همکاری‌های بین‌المللی را بر عهده گرفت.

یین در سال ۲۰۱۷، به عنوان معاون شهردار پکن منصوب شد و از سوی کی چی رئیس خود و دبیر وقت حزب پکن، به دلیل آشنایی با تحقیقات علمی و مدیریت فناوری، مورد تمجید قرار گرفت. او همچنین قبل از بازگشت به آکادمی و معاونت دبیر حزب در سال ۲۰۲۰ به عنوان یک مقام ارشد دولتی در شهر تیانجین خدمت می‌کرد.

وزارت علوم و فناوری نقش اصلی را در تلاش چین برای خوداتکایی فناوری ایفا می‌کند.

پس از یک بازنگری اساسی که در ماه مارس اعلام شد، بسیاری از زیرشاخه‌ها و مسئولیت‌های این وزارتخانه به وزارتخانه‌های دیگر با تخصص خاص در آن حوزه‌ها، مانند توسعه روستایی و اجتماعی، واگذار شد.

تجدید ساختار، این وزارتخانه را قادر ساخت تا بر طراحی و هماهنگی گسترده‌تر علم و فناوری تمرکز کند.

طبق طرحی که کمیته مرکزی حزب در ماه مارس منتشر کرد، این وزارتخانه اکنون مستقیماً به حزب گزارش می‌دهد و به بهبود کار رهبری متمرکز و یکپارچه حزب در منطقه کمک می‌کند.

این وزارتخانه مسئول بنیاد ملی علوم طبیعی است، که منبع اصلی بودجه داخلی برای تحقیقات پایه است.

یین در سال ۲۰۱۱ به وزارت علوم پیوست و در برخی از چالش‌برانگیزترین زمان‌ها، به ویژه از زمان آغاز جنگ فناوری به رهبری ایالات متحده در سال ۲۰۱۸، در راس آن قرار داشت.

منبع:‌ scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5957

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.