• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
2

انتشار چهاردهمین برنامه پنج ساله توسعه طب سنتی چینی

  • کد خبر : 2748
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
انتشار چهاردهمین برنامه پنج ساله توسعه طب سنتی چینی
دولت چین یک برنامه پنج ساله جدید برای توسعه طب سنتی چینی صادر کرده است که ترتیبات جامعی را ارائه می‌کند.

بر اساس برنامه منتشر شده توسط دفتر کل شورای دولتی، تا سال ۲۰۲۵، ظرفیت خدمات بهداشتی ارائه شده توسط طب سنتی چین به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد، در حالی که سیاست و سیستم برای توسعه با کیفیت طب سنتی چینی بیشتر خواهد شد. توسعه طب سنتی چینی با نقاط قوت منحصر به فرد خود در ساختن یک چین سالم به طور کامل وارد سیستم بهداشت و درمان شده است.

این طرح وظایف کلیدی مانند ایجاد یک سیستم خدمات طب سنتی چینی سالم، پرورش متخصصان طب سنتی چینی، و توسعه یک سیستم سطح بالا برای وراثت، حفاظت و نوآوری در طب سنتی چینی را تعیین کرده است. در این طرح همچنین بر ترکیب طب سنتی چین و علم مدرن و ادغام طب چینی و غربی برای حفاظت بهتر از سلامت مردم تاکید شده است.

همچنین در این طرح خدمات اولیه پزشکی و بهداشتی، عادلانه‌تر و در دسترس‌تر می‌شوند و شکاف‌ها در تخصیص منابع، قابلیت خدمات و شرایط بهداشتی بین مناطق شهری و روستایی و در میان مناطق و گروه‌های مختلف کاهش می‌‌یابند.

این بخشنامه همچنین خواستار بهبود خدمات پزشکی و بهداشتی با اجرای خدمات و مراقبت روزانه و نوآوری خدمات اورژانسی برای ارتقای کیفیت و کارایی درمان بیماری‌های حاد عمده شده است. طبق این بخشنامه، طب سنتی چینی نیز باید از طریق نوآوری‌های فناوری بیشتر توسعه یابد.

با اعلام این طرح، دستاوردهای مثبتی در احیا و توسعه طب سنتی چین حاصل می‌شود و مزایای منحصر به فرد آن بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. طب سنتی چینی یک سیستم پزشکی کامل است که بیش از ۲۰۰۰ سال است که برای تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌ها استفاده می‌شود.

منبع: english.news.cn

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2748

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.