• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

انتشار نتایج درمان حاد سکته مغزی توسط دانشمندان چینی

  • کد خبر : 3360
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۰۲
انتشار نتایج درمان حاد سکته مغزی توسط دانشمندان چینی
مجله پزشکی نیوانگلند دستاوردهای مهم اولین بیمارستان وابسته دانشگاه علوم و فناوری چین در درمان حاد سکته مغزی را منتشر کرد.

ژورنال پزشکی نیوانگلند، یک مجله علمی بین‌المللی برتر پزشکی، نتایج آزمایش ATTENTION را منتشر کرد. کارآزمایی ATTENTION توسط اولین بیمارستان وابسته دانشگاه علم و صنعت چین آغاز شده است. سکته مغزی “قاتل شماره یک” است که زندگی و سلامتی را در چین به خطر می‌اندازد.

آمار منتشر شده توسط کمیسیون ملی بهداشت نشان می‌دهد که تعداد کل بیماران سکته مغزی در چین بیش از ۲۸ میلیون نفر است و از هر ۵ مرگ حداقل ۱ نفر به دلیل سکته مغزی است.

آخرین “گزارش سکته مغزی چین در سال ۲۰۲۰” نشان می‌دهد که هر ساله حدود ۳٫۹۴ میلیون سکته مغزی جدید و ۲٫۱۹ میلیون مرگ ناشی از سکته در چین رخ می‌دهد. تخمین زده می‌شود که تعداد بیماران سکته مغزی در جهان از ۱۰۰ میلیون نفر گذشته است.

سازمان جهانی سکته مغزی روز ۲۹ اکتبر را به عنوان “روز جهانی سکته مغزی” نامگذاری کرده است.

کانالیزاسیون مجدد زودهنگام عروق مسدود شده به دنبال سکته مغزی ایسکمی حاد، کلید بهبود پیش آگهی است. در حال حاضر موثرترین روش‌های درمانی سکته مغزی ایسکمیک حاد ترومبولیز داخل وریدی و ترومبکتومی داخل شریانی است.

این مطالعه که توسط پروفسور وی هو، مدیر مرکز سکته مغزی و بخش مغز و اعصاب، اولین بیمارستان وابسته به دانشگاه علم و صنعت چین انجام شد، نشان داد که در بیمارانی که دچار انسداد شریان بازیلار شده‌اند، ترومبکتومی اندوواسکولار منجر به نتیجه عملکردی بهتر در مقایسه با درمان پزشکی استاندارد می‌شود. علاوه بر این، ترومبکتومی اندوواسکولار می‌تواند به طور قابل توجهی توانایی مراقبت از خود بیماران را بهبود بخشد و مرگ و میر را کاهش دهد.

این مطالعه اولین کارآزمایی بالینی است که با موفقیت برتری ترومبکتومی اندوواسکولار را در انسداد حاد شریان بازیلار نشان می‌دهد.

تیم تحقیقاتی این کارآزمایی بالینی را “توجه” نامگذاری کرده‌اند به این امید که پیشگیری، درمان و تحقیقات سکته مغزی توجه روزافزونی را به خود جلب کند. در بین انواع سکته مغزی، سکته مغزی گردش خون خلفی حدود یک پنجم را به خود اختصاص می‌دهد. سکته مغزی ایسکمیک حاد ناشی از انسداد شریان بازیلار اغلب با پیش آگهی ضعیف تر و مرگ و میر بالاتری نسبت به انسداد عروق بزرگ داخل جمجمه در گردش خون قدامی همراه است.

با این حال، به دلیل فقدان کارآزمایی‌های بالینی مبتنی بر شواهد با کیفیت بالا، تعیین اثربخشی و ایمنی ترومبکتومی اندوواسکولار برای انسداد حاد شریان بازیلار دشوار است.

منبع: eurekalert

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3360

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.