• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

انتشار اصطلاحات استاندارد بین‌المللی طب سنتی چینی توسط سازمان بهداشت جهانی

  • کد خبر : 3349
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
انتشار اصطلاحات استاندارد بین‌المللی طب سنتی چینی توسط سازمان بهداشت جهانی
سازمان جهانی بهداشت با توجه به تقاضاهای داخلی و بین‌المللی در حال توسعه اسناد معیار برای آموزش طب سنتی چینی است.

طب سنتی چینی یکی از منابع بهداشتی پرکاربرد در سراسر جهان است. سازمان جهانی بهداشت با توجه به تقاضاهای داخلی و بین‌المللی در حال توسعه اسناد معیار برای آموزش طب سنتی چینی است و نیاز فوری به توسعه اصطلاحات استاندارد برای حمایت از توسعه و استفاده از این اسناد و همچنین سایر مواد فنی طب سنتی چینی را دارد.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، مستندات جمع آوری شده در رابطه طب سنتی چینی به بررسی مسائل مربوط به اصطلاحات در طب سنتی چینی کمک می‌کند. این یک ابزار ضروری برای متخصصان طب سنتی چینی، سیاست گذاران، کارکنان بهداشتی و عموم مردم برای استفاده از مفاهیم، ​​درک و تعاریف یکسان در ارتباطات، خدمات مراقبت‌های بهداشتی و سوابق پزشکی، و همچنین در منابع فنی و آموزشی مرتبط است.

طب سنتی، مکمل و یکپارچه یک منبع مهم برای سلامت و رفاه است. طبق گزارش جهانی سازمان بهداشت جهانی در مورد طب سنتی و مکمل در سال ۲۰۱۹، ۸۸ درصد از کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی استفاده از طب سنتی و مکمل را در مراقبت‌های بهداشتی در کشورهای متبوع خود اذعان دارند.

سازمان جهانی بهداشت در حال حاضر سیزدهمین برنامه کاری عمومی خود را با هدف حمایت از کشورها در دستیابی به پوشش همگانی سلامت و اهداف توسعه پایدار مرتبط با سلامت اجرا می‌کند. با توجه به اهمیت فزاینده طب سنتی در ارائه مراقبت‌های بهداشتی در سطح ملی و جهانی، سازمان جهانی بهداشت و کشورهای عضو آن تلاش کرده‌اند تا راه‌هایی را برای ادغام داروهای سنتی و مکمل ایمن و موثر به طور مناسب در سیستم‌های بهداشت ملی بررسی کنند.

سازمان جهانی بهداشت در حال توسعه یک سری اصطلاحات استاندارد برای اشکال مختلف طب سنتی، مکمل و یکپارچه برای پشتیبانی از استفاده از اصطلاحات مرتبط با آن است.

طب سنتی چینی یکی از محبوب‌ترین انواع طب سنتی، مکمل و یکپارچه در سراسر جهان است و مناسب است که این اصطلاح استاندارد در طب سنتی چینی اولین مورد از این مجموعه قابل استفاده برای دانشمندان سراسر دنیا باشد.

منبع: who.int

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3349

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.