• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

انتخاب رئیس اندیشکده مهم سیاست چین

  • کد خبر : 3941
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۰۲
انتخاب رئیس اندیشکده مهم سیاست چین
پکن، گائو شیانگ، مورخ، متخصص در سلسله چینگ را به ریاست اندیشکده با نفوذ آکادمی علوم اجتماعی چین (CASS) منصوب کرد.

گائو، ۵۹ ساله، جایگزین شی تایفنگ می‌شود، که دوره کوتاه هفت ماهه‌اش پس از بیستمین کنگره حزب به عنوان رهبری بخش کاری جبهه متحد به پایان رسید.

گائو در زمان سلف شی – اقتصاددان کهنه کار ژی فوژان که از سال ۲۰۱۸ ریاست CASS را بر عهده داشت – به عنوان معاون دبیر حزب اتاق فکر مشغول به کار بود.

در حالی که تعدادی از اتاق‌های فکر منطقه‌ای در چین ظهور کرده‌اند، CASS به دلیل نقش خود در شکل‌دهی ایدئولوژی سیاست حزب متمایز است. کارشناسان آن همچنین روابط نزدیکی با رده های بالای دولت چین دارند.

در ژوئن سال جاری، مقاله ای که توسط هیئتی به رهبری گائو نوشته و در یک مجله تاریخ آکادمی چین منتشر شد، طوفان اینترنتی را برانگیخت که توسط نظرات آنلاین به عنوان دفاع از سیاست “درهای بسته” سلسله‌های مینگ و چینگ تفسیر شد.

این مقاله استدلال می‌کرد برخلاف تصور رایج، حاکمان فئودال چین از قرن‌های ۱۶ تا ۱۹ سیاست انزوای کامل را دنبال نمی‌کردند، بلکه سیاست «محدودیت خود» در پیش گرفتند که برای حفاظت از منافع و حاکمیت ملی و جلوگیری از تهاجم غرب و استعمار طراحی شده بود.

گائو و همکارانش به این نتیجه رسیدند که محدودیت‌های داوطلبانه در باز کردن مرزها، علیرغم اینکه به زوال چین کمک می‌کند، منطقی تاریخی است، زیرا حاکمان آن از پذیرش فناوری و تسلیحات پیشرفته غربی امتناع می‌ورزند.

در یک سخنرانی در ماه مه گذشته، گائو خواستار برخورد با تاریخ سلسله چینگ به عنوان یک موضوع “مارکسیست” شد. او گفت که مطالعات تاریخ همیشه باید در خدمت واقعیت باشد.

گائو پس از تحصیل در رشته تاریخ چین از دانشگاه رنمین فارغ التحصیل شد و به عنوان متخصص در تحقیق و آموزش تاریخ سلسله های چینگ و مینگ شناخته می‌شود.

در حالی که حرفه او عمدتاً در دانشگاه متمرکز شده است، از سال ۲۰۱۶ تا دسامبر سال بعد، رئیس تبلیغات استان فوجیان بود، و سپس به عنوان معاون مدیر کمیسیون مرکزی امور فضای مجازی فعلی منصوب شد.

پکن اهمیت بیشتری به مطالعات تاریخ آخرین سلسله‌های امپراتوری چین، به ویژه چینگ در سال‌های اخیر داده است.

در سال ۲۰۱۹، مورخ دیگری با ژو چان، استدلال کرد که تقویت «رهبری» بر این موضوع به دلیل تأثیر گسترده آن بر تاریخ معاصر چین و فلسفه حاکم، حیاتی است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3941

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.