• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10

اقدام پکن در نظارت بیشتر بر شرکت بایت دانس

  • کد خبر : 1585
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
اقدام پکن در نظارت بیشتر بر شرکت بایت دانس
در حالی که میزان سرمایه گذاری دولت فاش نشده است، داده‌های Tianyancha نشان داد که بایت دانس سرمایه ثبت شده خود را در اواخر آوریل از 10 میلیون یوان به 200 میلیون یوان (30.9 میلیون دلار) و به میزان قابل توجهی افزایش داده است

دولت چین سهم اقلیت و عضویت هیئت مدیره در اصلی‌ترین شعبه شرکت داخلی بایت دانس ByteDance مالک TikTok را به خود اختصاص داده است، این اقدام می‌تواند نشان دهنده نظارت بیشتر پکن بر ارزشمندترین شرکت فناوری این کشور باشد.

بایت دانس ByteDance یک درصد از سهام خود را به شرکت دولتی Internet Investment Chinese (Beijing) Technology در اواخر آوریل فروخت. به عنوان بخشی از این معامله، یک مقام دولتی به نام وو شوگانگ عضو هیئت مدیره شرکت ByteDance شد.

بر اساس بیانیه شرکت بایت دانس ByteDance، این واحد تجاری “مربوط به برخی از پلتفرم‌های ویدیویی و اطلاعاتی ByteDance در بازار چین است و برخی از مجوزهای مورد نیاز آنها را برای فعالیت تحت قوانین محلی در اختیار دارد”.

در حالی که میزان سرمایه گذاری دولت فاش نشده است، داده‌های Tianyancha نشان داد که بایت دانس سرمایه ثبت شده خود را در اواخر آوریل از ۱۰ میلیون یوان به ۲۰۰ میلیون یوان (۳۰٫۹ میلیون دلار) و به میزان قابل توجهی افزایش داده است. شرکت ByteDance ، همچنان ۹۹ درصد از سهام را در اختیار دارد.

Internet Investment Chinese، که در جولای ۲۰۱۹ با ۱۰ میلیون یوان سرمایه ثبت شد، به عنوان “نوه” شرکت صندوق سرمایه گذاری اینترنتی چین (CIIF) شناخته می‌شود. بر اساس داده‌های ثبت شرکت‌ها، ۴۰ درصد سهام این شرکت متعلق به یک شرکت تابعه CIIF است و بقیه سهام به طور مساوی متعلق به یک صندوق مدیریت دارایی تحت دولت شهرداری پکن و یک شرکت پخش کننده تلویزیون مرکزی چین است.

وو، مقام دولتی که در هیئت مدیره بایت دانس ByteDance فعالیت می‌‎کند، از زمان پیوستن به وزارت آموزش و پرورش چین در سال ۲۰۰۷، بیشتر حرفه و شغل خود را در زمینه تبلیغات گذرانده است.

بر اساس گزارش رسمی در نوامبر ۲۰۱۷، وو به عنوان رئیس بخش “مسیر محلی” در دفتر نظرات آنلاین زیر نظر اداره فضای مجازی چین (CAC)، تنظیم کننده اینترنت کشور، خدمت کرده است. او گزارشاتی را به مقامات دولتی و اینترنت ارائه کرد، شرکت‌هایی در استان جیلین در شمال شرقی چین در مورد چگونگی اجرای صنعت فضای مجازی کشور باید دستورالعمل‌های نوزدهمین کنگره حزب کمونیست در سال ۲۰۱۷ را اجرا کنند.

سرمایه گذاری دولت چین در شرکت بایت دانس در شرایطی مطرح شد که گمانه زنی‌های گسترده‌ای در آن زمان در مورد عرضه اولیه این شرکت مطرح شد و درآمد کلی آن در سال گذشته بیش از دو برابر شد و به ۳۴٫۳ میلیارد دلار رسید. این شرکت در اواخر آوریل اعلام کرد که هیچ برنامه فوری برای عرضه عمومی سهام ندارد.

سرمایه گذاری بیشتر در شرکت‌های بزرگ اینترنتی کشور به احتمال زیاد با حمایت CIIF، که با کمک مالی بانک‌ها و شرکت‌های دولتی، با نظارت CAC و وزارت دارایی، همراه شد، ادامه می‌یابد.

CIIF به ویژه بر زیرساخت‌های اساسی اینترنت، امنیت سایبری، هوش مصنوعی، داده‌های بزرگ و خدمات مختلف اینترنتی متمرکز است. این شرکت ۴۰ پروژه را در مجموعه سرمایه گذاری فعلی خود فهرست کرده است.

این پروژه‌ها شامل سرمایه گذاری در پلتفرم میکروبلاگینگ Weibo، اپراتور برنامه کوتاه اشتراک گذاری ویدیو Kuaishou Technology، پلت فرم صوتی Ximalaya و اپراتور چینی برنامه‌های حمل و نقل کامیون Full Truck Alliance است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1585

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.