• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
11

اقدامات شنجن برای توسعه تحقیقات علمی

  • کد خبر : 1105
  • ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
اقدامات شنجن برای توسعه تحقیقات علمی
بر اساس گزارش شنجن دیلی، دولت شنجن اقدامات لازم برای بهبود کل زنجیره روند استفاده از نتایج علمی و فناوری برای تولید را اعلام نمود.

از جنبه نوآوری، انتظار نمی رود کمتر از ۳۰ درصد بودجه تحقیق و توسعه در سطح شهر برای تحقیقات اساسی و کاربردی اختصاص یابد، خصوصاً تحقیقاتی که سعی در حل مشکلات عمده، بلند مدت و پرخطر دارند. زمینه های اصلی علمی شامل مدارهای مجتمع، ۵G، وسایل نقلیه هوشمند، نمایشگرهای با کیفیت بالا، زیست پزشکی، اینترنت صنعتی، هوش مصنوعی و غیره است. این اقدامات همچنین از شرکت ها برای ایجاد آزمایشگاه های مشترک با دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی داخلی و خارجی پشتیبانی می کند.

از نظر کاربردی، سیاست های جدید دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی را ترغیب نموده تا در همکاری با شرکت ها سازوکارهای عملیاتی جدیدی را کشف کنند. این امر به تثبیت مفاهیم فنی و تجاری سازی دستاوردهای آزمایشگاهی کمک می کند. منطقه فناوری پیشرفته شنجن این نوع سازوکارها را اجرا خواهد کرد.

بر اساس برنامه های جدید، سازمان انتقال فناوری (TTO) در شنجن تأسیس گردیده و انتظار می رود بستر تجاری ملی برای مالکیت معنوی (IP) و دستاوردهای علمی و فناوری ایجاد گردد. شرکت های کوچک و متوسط و تیم های فناور و نوآور می توانند هر ساله برای دریافت یارانه های نوآوری در علم و فناوری اقدام کنند.

در تلاش برای تضمین صنعتی شدن نتایج تحقیقات، سازوکاری برای معاف کردن افراد از مسئولیت های حقوقی ایجاد می شود. محققانی که سیستم های مدیریتی را دقیقاً پیاده سازی نموده و منافع غیرقانونی دریافت نمی کنند، از مسئولیت های حقوقی نظیر اشتباه در قیمت گذاری دستاوردهای علمی و فناوری معاف خواهند بود.

تهیه شده توسط سرکنسولگری ایران در گوانجو

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1105

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.