• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
6

افزوده شدن ۷۴ استارت آپ چینی به فهرست میلیاردرها در سال ۲۰۲۲

  • کد خبر : 4174
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۱۳
افزوده شدن ۷۴ استارت آپ چینی به فهرست میلیاردرها در سال ۲۰۲۲
بر اساس گزارش جدیدی که فوربس چین منتشر کرده، این کشور در سال گذشته 74 استارت آپ به ارزش بیش از یک میلیارد دلار (تک شاخ) جدید ایجاد کرد که این رقم از ایالات متحده کمتر بود.

طبق داده‌ها، در سال ۲۰۲۲، ایالات متحده ۱۸۲ تک‌شاخ اضافه کرد که بیش از نیمی از مجموع ۳۳۰ تک‌شاخ جدید جهان را تشکیل می‌دهند.

این دو همچنان دو کشور برتر در زمینه ایجاد استارت‌آپ‌های میلیارد دلاری هستند که با هم ۷۷ درصد از تک‌شاخ‌های جدید اضافه شده در سطح جهان را تشکیل می‌دهند.

اما تک شاخ‌های جدید متولد شده در ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۲۸ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت، در حالی که چین تعداد خود را حفظ کرد.

تعداد استارت آپ‌های میلیاردی چین در سال گذشته علیرغم رکود کلی جمع‌آوری کمک‌های مالی در شرایط اقتصادی، از جمله اختلال در زنجیره تامین مرتبط با بیماری همه‌گیر، افزایش یافت. بر اساس داده‌های منتشر شده، تعداد معاملات سرمایه گذاری خصوصی در چین در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل ۱۳٫۶ درصد کاهش یافت، در حالی که حجم آن نسبت به سال قبل ۳۶٫۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش بلومبرگ، در سطح جهانی، ارزش معاملات سرمایه‌گذاری خطرپذیر در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱، ۴۲ درصد کاهش یافته است و این کاهش در چین به ۵۰ درصد و در ایالات متحده به ۴۵ درصد رسیده است.

در حالی که زمانی شرکت‌های اینترنتی مصرف‌کننده بر فهرست تک‌شاخ‌های چین تسلط داشتند، به نظر می‌رسد تک‌شاخ‌های تازه متولد شده این کشور در صنایعی متمرکز شده‌اند که بیشتر با اهداف توسعه ملی چین همسو هستند.

۷۰ درصد از استارت آپ‌های جدید چین درچهار زمینه تولیدی فعالیت می‌کنند: فناوری پاک؛ انرژی تجدید پذیر، مراقبت‌های بهداشتی و لجستیک هوشمند. بیش از ۱۰ شرکت نیمه هادی نیز در این فهرست قرار گرفتند که فقط یک شرکت بازی و یک شرکت متاورس را شامل می‌شود.

در مقایسه، در ایالات متحده ارائه دهندگان خدمات سازمانی و شرکت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال نیمی از تک شاخ‌های جدید این کشور را در سال ۲۰۲۲ تشکیل می‌دادند.

فوربس چین گفت که استارت آپ‌های جدید میلیارد دلاری چین در سال گذشته عمدتاً از جنوب چین آمده‌اند. از ۷۴ تک شاخ جدید کشور در سال گذشته، ۱۹ یا بیش از یک چهارم آنها در جنوب استان گوانگدونگ متولد شدند، در حالی که ۱۴ عدد از شانگهای و ۱۳ مورد از پکن بودند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4174

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.