به گزارش ساوت چاینا مورنینگ پست، این شرکت به تازگی اعلام کرد که دستکم ۲۱ مدل از جمله هاچ بک Seagull با قیمت ۶۹۸۰۰ یوان (۹۵۵۴ دلار) به سیستم کمک راننده پیشرفته بومی یا ADAS مجهز خواهند شد که خودروها را قادر میسازد در بزرگراهها حرکت کنند و پارک خود را انجام دهند.
این سیستم که به عنوان «چشم خدا» شناخته میشود، عصر جدیدی را رقم خواهد زد که همه مشتریان میتوانند با آن به رانندگی هوشمند دسترسی داشته باشند.
سیستم ADAS انتظارات بازار را که بر اساس تحقیقات پرزحمت ۵۰۰۰ مهندس در هفت سال گذشته ساخته شده است، برآورده خواهد کرد.
این تصمیم بیوایدی بازتاب پیشبینی صعودی صنعت بود مبنی بر اینکه ۱۵ میلیون خودروی جدید، یا دو سوم فروش ملی در سال ۲۰۲۵، به سیستم رانندگی خودکار اولیه مجهز خواهند شد و سازندگان خودروهای برقی پیشنهادهای خود را برای جلب مشتریان افزایش میدهند و پکن برنامه یارانهای را برای تشویق مصرفکنندگان تمدید میکند.
دبیر کل EV100 چین، یک سازمان غیردولتی که اکثر مدیران ارشد خودروهای برقی این کشور از اعضای آن هستند، گفت: ۱۵ میلیون خودروی هوشمند دستکم دارای قابلیتهای خودراننده سطح ۲ (L2) از جمله فرمان، شتاب گیری و کاهش سرعت در هر زمان هستند، اما همچنان برای کنترل یا کاهش سرعت راننده نیاز به کنترل دارند.
تسریع فناوری راننده خودکار بیوایدی با توجه به موقعیت آن به عنوان رهبر این صنعت، تأثیر معناداری بر بازار خواهد داشت و بیوایدی از نظر توسعه فناوریهای ناوبری راننده خودکار از رقبای خود پیشی خواهد گرفت.
بیوایدی که به خاطر باتری تیغهای خود شناخته میشود، خودروهای برقی ارزانقیمتی میسازد که مورد توجه میلیونها راننده محلی و خارج از کشور قرار گرفته است. در حال حاضر، بیشتر خودروهای ساخت چین که دارای سیستمهای رانندگی خودکار اولیه هستند، بالای ۱۵۰ هزار یوان قیمت دارند.
با این حال، بیوایدی به دلیل تجربه ناکافی خود در فناوری دیجیتال، از رقبای داخلی خود مانند شپینگ و نیو در توسعه خودروهای برقی هوشمند عقب مانده است.
اما بیوایدی در سالهای گذشته در تحقیق و توسعه خود این استراتژی را اتخاذ کرده؛ حرف کمتر، عمل بیشتر. این شرکت اعتقاد راسخی به رانندگی هوشمند دارد و بیوقفه در این زمینه تحقیق کرده است.
رانندگی خودکار در پنج سطح پیچیدگی درجهبندی میشود. در چین، اکثر وسایل نقلیه هوشمند طبق استانداردهای تعیینشده توسط SAE International در ایالاتمتحده به عنوان L2 یا L2+ طبقهبندی میشوند. این سطوح تصریح میکنند که راننده باید هوشیار و آماده باشد تا در هر زمانی کنترل را به دست بگیرد.
هزینه ADAS طی دو سال گذشته به دلیل صرفهجویی در مقیاس و افزایش فروش خودروهای هوشمند در چین کاهش یافته و اکنون حدود ۱۰ هزار یوان قیمت دارد و سه سال پیش حدود دو برابر قیمت داشت.
تسلا که انتظار میرود آزمایش سیستم رانندگی خودکار کامل خود را در اواخر سال جاری آغاز کند، ۸۰۰۰ دلار آمریکا برای نصب این سیستم در ایالاتمتحده، علاوه بر اشتراک ماهیانه ۹۹ دلار، دریافت میکند.
منبع: scmp