• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
10

افزایش ۳۳ درصدی تولید نیمه‌رساناهای چین در سال ۲۰۲۱

  • کد خبر : 2137
  • ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۲۲
افزایش ۳۳ درصدی تولید نیمه‌رساناهای چین در سال ۲۰۲۱
بنا بر داده‌های دولتی چین، در سال 2020 تولید مدارهای مجتمع (IC) که شامل محصولات شرکت‌های محلی و کارخانه‌های خارجی می‌شوند افزایش دو برابری داشته‌اند.

چین در سال ۲۰۲۱، ۳۵۹٫۴ میلیارد IC تولید کرده که نسبت به سال گذشته آن افزایش ۳۳٫۳ درصدی داشته است. این رقم نشان‌دهنده افزایش چشم‌گیر تولیدات این حوزه است. تولید IC در سال ۲۰۲۰، ۲۶۱٫۳ میلیارد قطعه بود و نسبت به سال ۲۰۱۹، ۱۶٫۲ درصد افزایش داشت.

البته این آمار و اطلاعات دولتی نقص‌های این فناوری را نشان نمی‌دهد – چین نمی‌تواند IC های پیشرفته را تولید کند- و یا نام شرکت‌های تولیدکننده را ذکر نکرده، اما بر تلاش این کشور برای افزایش تولیدات و فشار پکن برای خودکفایی در زمینه نیمه‌رساناها تأکید دارد.

این افزایش تولیدات نشان از نتیجه دادن تلاش‌های پکن برای ادغام با زنجیره تأمین جهانی دارد. گزارش انجمن صنایع نیمه‌رساناها که در آمریکا مستقر است، پیش‌بینی می‌کند در صورت حفظ وضعیت فعلی، صنایع نیمه‌رساناهای چین ۱۷٫۴ درصد از کل فروش جهانی را تا سال ۲۰۲۴ در بر خواهد گرفت که این رقم ۹ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ است. به ‌این ‌ترتیب چین پس از آمریکا و کره جنوبی، سومین فروشنده جهانی تراشه در دنیا خواهد شد.

افزایش تولید تراشه، یارانه دولت و اقدامات تشویقی و سایر سیاست‌های ترجیحی منجر به افزایش سرمایه‌گذاری چشم‌گیر در این صنعت شده است.

در همین حال واردات IC به چین در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۳۲ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل ۲۳٫۶ درصد افزایش داشته است. هزینه‌ای که چین صرف نیمه‌رساناهای وارداتی می‌کند با مجموع هزینه این کشور در حوزه واردات غلات و نفت خام برابر است.

چین ۴۳۲٫۵ میلیارد IC در سال ۲۰۲۱ وارد کرده است که همچنان بیشتر از تولیدات این کشور است؛ اما با این وجود شرکت‌های چینی هنوز بازیگران کوچکی در صحنه جهانی هستند تا جایی که در سال ۲۰۲۱ سامسونگ الکترونیک با درآمد ۷۸٫۸ میلیارد دلاری در رتبه اول برترین شرکت‌های این حوزه بود و پس از آن اینتل غول تراشه آمریکایی قرار داشت و شرکت بین‌المللی نیمه‌رساناهای چین رتبه بیست و پنجم را کسب کرد.

در همین حال تولیدات چین در حوزه خودروهای انرژی نوین نیز در سال ۲۰۲۱ افزایش ۱۴۵٫۶ درصدی داشته و محصولات رباتیک نیز ۴۴٫۹ درصد بیشتر شده‌اند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2137

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.