• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

افزایش نرخ تولد نوزاد زنده در روش IVF با استفاده از فناوری غربالگری متیلاسیون

  • کد خبر : 4831
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۳۱
افزایش نرخ تولد نوزاد زنده در روش IVF با استفاده از فناوری غربالگری متیلاسیون
یک مطالعه چینی نشان داده است که یک فناوری غربالگری می‌تواند درصد تولدهای زنده را از طریق لقاح آزمایشگاهی (IVF) افزایش دهد با استفاده از روشی به نام غربالگری متیلاسیون DNA قبل از لانه گزینی (PIMS)، این تیم تحقیقاتی اعلام کرد، نرخ تولد زنده فناوری کمک باروری از کمتر از 30 درصد به 72 درصد افزایش یافته است.

این مطالعه که توسط محققان آکادمی علوم چین و دانشگاه شاندونگ انجام شد، در ۸ می در مجله معتبر Cell Research منتشر شد.

این تیم گفت: افزایش نرخ تولد زنده IVF و کاهش نقایص مادرزادی در حل مشکلات جمعیت بسیار مهم است.

بر اساس این گزارش، غربالگری با استفاده از فن آوری غربالگری متیلاسیون DNA قبل از لانه گزینی می تواند منجر به بیش از ۱۰۰۰۰۰ تولد جدید در چین در سال شود و ۱۰۰۰۰ مورد از تعداد نقایص مادرزادی را کاهش دهد و ده ها میلیارد یوان در هزینه های بالینی هر سال صرفه جویی کند.

فناوری کمک باروری یک درمان موثر برای مسائل ناباروری است که سهم فزاینده ای در نرخ کل تولد دارد. به گفته انجمن فناوری کمک باروری در ایالات متحده، IVF محبوب ترین و مؤثرترین روش است که ۹۹ درصد از تمام روش های فناوری کمک باروری در سراسر جهان را به خود اختصاص می دهد.

اما نرخ تولد زنده در حال حاضر فناوری کمک باروری در سطح جهان زیر ۳۰ درصد است. بر اساس این مطالعه چینی، اگر آزمایشی به نام غربالگری ژنتیکی پیش از لانه گزینی (PGS) روی جنین ها قبل از انتقال به رحم انجام شود، این میزان می تواند به ۵۰ درصد برسد.

یکی از رایج‌ترین دلایلی که انتقال جنین منجر به بارداری نمی‌شود، ژنتیک غیرطبیعی جنین است و طبق گفته پزشکی جان هاپکینز، این آزمایش می‌تواند اطمینان حاصل کند که جنین انتخاب شده برای انتقال تعداد کروموزوم‌های صحیحی دارد.

با این حال، مطالعه چینی نشان داد که روش دیگری – غربالگری متیلاسیون DNA قبل از لانه گزینی موثرتر از غربالگری ژنتیکی پیش از لانه گزینی است.

متیلاسیون DNA نقش مهمی در تشکیل و رشد جنین دارد. این فرآیند می‌تواند بر بیان ژن تأثیر بگذارد، که می‌تواند بر نحوه رشد و عملکرد سلول‌ها تأثیر بگذارد.

حدود ۱۸۲ خانواده در این مطالعه شرکت کردند – اولین کارآزمایی بالینی غربالگری متیلاسیون DNA قبل از لانه گزینی در جهان – و شامل ۸۰۰ بلاستوسیست یا جنین در مراحل اولیه بود.

محققان دریافتند که جنین هایی که سطح متیلاسیون DNA آنها بین ۰٫۲۵ و ۰٫۲۷ است، نرخ تولد زنده به طور قابل توجهی بالاتری نسبت به جنین هایی با سایر سطوح متیلاسیون دارند. آنها گفتند که با استفاده از غربالگری متیلاسیون DNA قبل از لانه گزینی نرخ تولد زنده ۷۲ درصد به دست آمد.

بر اساس این مطالعه، از فناوری غربالگری متیلاسیون DNA قبل از لانه گزینی می توان برای غربالگری اختلالات ژنتیکی از جمله سندرم داون و اختلالات ارثی استفاده کرد.

محققان نتیجه گرفتند: «بنابراین، غربالگری متیلاسیون DNA قبل از لانه گزینی به طور بالقوه می تواند نرخ تولد زنده [تکنولوژی کمک باروری] را افزایش دهد و میزان نقص تولد را کاهش دهد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4831

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.