• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

افزایش فروش گوشی‌های هوشمند چینی در روسیه

  • کد خبر : 2279
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۳۱
افزایش فروش گوشی‌های هوشمند چینی در روسیه
در پی اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه پس از جنگ اوکراین تقاضا برای گوشی‌های هوشمند چینی افزایش داشته است.

در پی اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه پس از جنگ اوکراین و کاهش ارزش روبل، تقاضا برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی چینی در روسیه افزایش داشته است. فروشندگان روسی نیز پس از نوسانات ارزی، قیمت‌ها را بالاتر می‌برند و مردم این کشور به دنبال آنند که پیش از سقوط بیشتر ارزش پول همه چیز را از تلفن هوشمند تا لوازم خانگی خریداری کنند.

فروش گوشی‌های هوآوی، اوپو و ویوو در دو هفته نخست ماه مارس در روسیه افزایش داشته است. تعداد گوشی‌های هوآوی فروخته شده در این بازه زمانی سه برابر بیشتر از دو هفته قبل از آن بوده است. فروش اوپو و ویوو نیز ۲۰۰ درصد در این بازه زمانی افزایش داشته است.

این افزایش فروش بیش از تمایل به برندهای چینی، نشان از هراس عمومی نسبت به کاهش ارزش روبل دارد و گفته می‌شود آمار فروش بالایی که اخیراً توسط فروشندگان گوشی‌های هوشمند چینی ثبت شده است، احتمالاً به زودی کاهش می‌یابد، زیرا بسیاری از توزیع‌کنندگان در روسیه واردات از چین را به دلیل خطرات نرخ ارز متوقف کرده‌اند. تا پیش از دو ماهه نخست سال ۲۰۲۲، مجموع فروش گوشی‌های هوشمند در روسیه در ۲۴ تا ۲۸ فوریه، نسبت به چهار روز پیش از آن چهار برابر شده بود. در آن زمان اپل، سامسونگ و شیائومی بیشترین تقاضا را در بازار داشتند. با این حال اپل فروش آیفون و سایر محصولات با ارزش خود را از اول مارس در روسیه متوقف کرد. سامسونگ نیز چند روز بعد فروش خود در این کشور را متوقف کرد. در این شرایط برندهای اصلی تلفن هوشمند چینی، موجودی کافی در انبارهای خود در روسیه داشتند تا به این افزایش تقاضای بازار پاسخ دهند.

اما تحریم‌های بین‌المللی که بر صادرات محصولات فناوری به روسیه اعمال شده و شامل محدودیت‌های پرداختی و پشتیبانی می‌شود، چالش بزرگی برای شرکت‌های فناوری چینی که به دنبال ادامه فعالیت در روسیه هستند، ایجاد کرده است. خرید نیمه‌رساناها و سایر قطعات ضروری برای تلفن هوشمند که اغلب از طریق شرکت‌های آمریکایی، کره‌ای و ژاپنی تأمین می‌شوند همگی با دلار آمریکا انجام می‌گردد.

در همین حال برندهای چینی نظیر هوآوی، اوپو و ویوو باید در نظر بگیرند که خطر تجارت در روسیه بیش از جاه‌طلبی آن‌ها برای افزایش فروش محصولات در اروپای غربی است، جایی که بسیاری از مردم به جنگ در اوکراین معترض هستند. واشنگتن نیز ممکن است تحریم‌های جدیدی اعمال کند و تاکنون هشدار داده است که هر شرکت چینی که با ادامه تأمین تراشه در روسیه از تحریم‌ها سرپیچی کند را تحریم خواهد کرد.

منبع: scmp

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2279

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.