• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
2

افزایش سود سازنده باتری خودروهای برقی چینی

  • کد خبر : 6706
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۱۰
افزایش سود سازنده باتری خودروهای برقی چینی
شرکت CATL، بزرگ‌ترین سازنده باتری خودروهای الکتریکی جهان، انتظار دارد سود خالص آن در سال 2023 تا 48 درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کند، زیرا از گسترش روزافزون خودروهای الکتریکی در جهان سود می‌برد.

این شرکت مستقر در استان فوجیان، در پرونده‌ای به بورس اوراق بهادار شنژن اعلام که درآمد سال گذشته به ۴۲٫۵ میلیارد یوان (۶ میلیارد دلار) تا ۴۵٫۵ میلیارد یوان خواهد رسید که بین ۳۸٫۳ تا ۴۸٫۱ درصد افزایش یافته است. سود سه ماهه چهارم آن در سال ۲۰۲۳، ۱۱٫۳۵ میلیارد یوان تا ۱۴٫۳۵ میلیارد یوان بوده که افزایشی ۸٫۹ درصدی داشته است.

افزایش حجم فروش در کنار هزینه‌های تولید کمتر باعث افزایش سودآوری شرکت CATL در سه ماهه چهارم شد و برتری خود را نسبت به رقبای داخلی کوچکتر حفظ کرده است.

شرکتCATL  که ۳۷٫۴ درصد از بازار جهانی با تولید ۲۳۳٫۴ گیگاوات ساعت (GWh) باتری در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۲۳ را داشت، ۴۰ درصد از محصولات خود را خارج از چین به فروش رساند. از نظر فنی، ۱ گیگاوات ساعت باتری برای تامین انرژی حدود ۱۳۰۰۰ خودروی الکتریکی با برد رانندگی ۵۰۰ کیلومتر کافی است.

شرکت BYD، بزرگترین سازنده خودروهای الکتریکی جهان، نزدیک‌ترین رقیب CATL با سهم ۱۵٫۷ درصدی از بازار جهانی در سال گذشته بود.

طبق گزارش انجمن خودروهای مسافری چین، تحویل خودروهای برقی به نمایندگی‌ها در سرزمین اصلی چین در سال ۲۰۲۳ به ۸٫۹ میلیون دستگاه رسید که نسبت به سال گذشته آن ۳۷ درصد افزایش داشته است. در بزرگ‌ترین بازار خودروهای برقی جهان، از هر پنج خودروی جدیدی که به خیابان‌ها می‌آیند، دو خودرو با باتری (خودروی  الکتریکی) کار می‌کنند. و تحویل خودروهای الکتریکی در چین حدود ۶۰ درصد از کل جهانی را تشکیل می‌دهد.

شرکتCATL  قصد دارد سریع‌ترین باتری خودروی الکتریکی جهان را با قابلیت شارژ سریع تولید کند، یک پیشرفت تکنولوژیکی که احتمالاً جذب خودروهای باتری‌دار را تسریع می‌کند. باتری Shenxing می‌تواند مسافت ۴۰۰ کیلومتری را پس از ۱۰ دقیقه شارژ بپیماید و به دلیل قابلیت‌های به اصطلاح شارژ ۴C، تنها در ۱۵ دقیقه به ظرفیت ۱۰۰ درصد برسد.

چندی پیشCATL  اعلام کرد که یک سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت Didi انجام داده است تا بر فناوری تعویض باتری تمرکز کند، که به دارندگان خودروهای برقی اجازه می‌دهد تا به سرعت یک باتری مصرف‌شده را با یک باتری کاملاً شارژ شده تعویض کنند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6706

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.