• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
5

افزایش سفارش‌ اروپا به شرکت‌های چینی برای کشتی‌های LNG

  • کد خبر : 3153
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۰۲
افزایش سفارش‌ اروپا به شرکت‌های چینی برای کشتی‌های LNG
کشتی‌سازان چینی که حدود 50 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده‌اند، درتلاشند تا حامل‌های گاز طبیعی مایع (LNG) مورد نیاز اروپا را تامین کنند؛ به‌دنبال افزایش ذخیره‌سازی گاز طبیعی از سوی اروپا نیاز به این کشتی‌ها نیز افزایش یافته است.

به دلیل آسیب‌دیدگی خط لوله نورد استریم و درگیری‌های روسیه و اوکراین، عرضه گاز در اروپا محدود شده است. به همین دلیل سفارش‌های کشتی‌های LNG رشد دو رقمی داشته است، به طوری که برخی از کشتی‌سازان بزرگ چینی گزارش داده‌اند که تحویل سفارشات عقب افتاده تا سال ۲۰۲۶ ادامه دارد.

بنا به گزارش رسانه‌ها، یک کارخانه کشتی سازی واقع در شانگهای از ۱۰۰ درصد ظرفیت اسکله خود استفاده می‌کند و تا سال ۲۰۲۶ سفارشات خود را در تحویل می‌دهد، اگرچه اکنون بر روی ۱۸ کشتی بزرگ به صورت شبانه روزی کار می‌کند.

به گفته کارشناسان، کشتی‌های LNG دارای الزامات بالایی برای استانداردهای صنعتگری، خط تولید پیشرفته و زنجیره تامین کامل و پایدار هستند. چین، به عنوان قطب تولید جهان، مالک بسیاری از فن‌آوری‌های کشتی‌سازی است.

اروپا سومین مصرف کننده بزرگ LNG در جهان است که به شدت به وارداتی که از طریق خطوط لوله و همچنین حامل‌های LNG وارد می‌شود، متکی است.

با عمیق‌تر شدن بحران انرژی اروپا، تاجران انرژی در همه جا به دنبال حامل های LNG هستند.

کشورهای اروپا و آسیا بازارهای اصلی کشتی‌سازان چینی به دلیل استانداردهای بالایشان هستند و مناقشه روسیه و اوکراین این روند را تشدید کرده است.

بخش کشتی سازی چین به دلیل فناوری پیشرفته و ظرفیت تولید آن در جهان پیشرو است.

ساخت یک حامل LNG معمولاً حدود دو سال طول می‌کشد و برای تولید روان به یک زنجیره تامین پایدار نیاز است و یک زنجیره تامین کامل و خطوط تولید بالغ این امکان را برای چین فراهم می‌کند تا سفارشات بیشتری را دریافت و به موقع آنها را تکمیل کند.

داده‌های انجمن ملی صنعت کشتی‌سازی چین نشان می‌دهد که در هشت ماه اول امسال، حجم تکمیل کشتی‌سازی چین به ۲۳٫۹۴ میلیون تن رسید که ۴۵٫۴ درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده است و از نظر تعداد سفارش‌های جدید رتبه اول را در جهان دارد.

سفارش‌های جدید در دست کشتی‌سازان چینی ۵۰٫۶ درصد از سهم بازار جهان را تشکیل می‌دهند.

تقاضا برای کشتی‌های LNG همچنین نرخ کشتی‌هایی که در حال حاضر مشغول به کار هستند را افزایش داده است. نرخ روزانه یک کشتی ۱۷۴ هزار مترمکعبی LNG در منطقه اقیانوس اطلس از ۷۴ هزار دلار در اوایل آگوست به ۳۹۷ هزار دلار در حال حاضر افزایش یافته که یک رکورد بالاست.

منبع: globaltimes

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3153

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.