• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
11

افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در حوزه تولید تراشه

  • کد خبر : 2285
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۳۸
افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در حوزه تولید تراشه
شرکت‌های چینی سرمایه‌گذاری در حوزه نیمه‌رساناهای داخلی خود را افزایش داده‌اند و سال گذشته فروش تراشه‌های IC در این کشور افزایش 18 درصدی داشته و به بالاترین میزان در سه سال گذشته رسیده است.

به گزارش انجمن صنعت نیمه‌رساناهای چین که ۷۴۴ شرکت را شامل می‌شود، فروش IC های چین به بیش از ۱٫۰۵ تریلیون یوان (۱۵۸٫۶ میلیارد دلار) رسیده که ۱۸٫۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داده است. فروش بخش تولید افزایش ۲۴٫۱ درصدی داشته و به ۳۱۷٫۶ میلیارد یوان رسیده که در مقایسه با بخش طراحی و بسته‌بندی و آزمایش افزایش بیشتری داشته است. این افزایش تولید نشان‌دهنده ظرفیت رشد بیشتر در بازار نیمه‌رساناهای چین است.

گام‌های آینده برای افزایش و رونق این صنعت به سه عامل اصلی بستگی دارد؛ نخست اینکه آیا آمریکا تحریم‌های جدید علیه شرکت‌های تراشه چینی اعمال کند یا خیر، دوم اینکه آیا ژاپن تحت‌فشار آمریکا دسترسی چین به مواد و تجهیزات نیمه‌رسانا را محدود کند یا خیر و سوم اینکه آیا سیاست‌های داخلی برای حمایت از شرکت‌های خصوصی تراشه سازی اعمال شود یا خیر.

تاکنون ۸۱ شرکت در چین، صندوق‌های صنعتی تأسیس کرده‌اند و بیش از ۶ درصد از آن‌ها به تملک در حوزه نیمه‌رساناها و انرژی‌های نوین هستند. این عدد نشان‌دهنده تمایل رو به رشد شرکت‌های چینی در حوزه نیمه‌رساناها و تلاش پکن برای خودکفایی در تولید IC در میانه تشدید رقابت با ایالات‌متحده است.

چین در سال ۲۰۲۱، ۳۵۹٫۴ میلیارد IC تولید کرد که نسبت به سال گذشته افزایش ۳۳٫۳ درصدی داشته است. چین به دنبال حل مشکلات تأمین نیمه‌رساناهست و این امر فرصت مناسبی را در اختیار شرکت‌های داخلی قرار می‌دهد. تلاش‌های پکن برای گسترش صنعت تراشه با کمک یارانه و سیاست‌های ترجیحی دولت منجر به افزایش سرمایه‌گذاری این حوزه شده است.

تأسیس صندوق‌های صنایع می‌تواند تقویت ارتباط بین صنایع بالادستی و پایین‌دستی تراشه سازی را به دنبال داشته باشد و امکان ورود استارت آپ ها به بازار را افزایش دهد. با این حال، هجوم پول به این صنعت ممکن است به ناچار منجر به پراکندگی و هدر رفتن منابع شود و این توهم را ایجاد کند که موفقیت این کارآفرینی بسیار آسان است و پراکندگی سرمایه و استعدادها را به دنبال خواهد داشت.

ارزش صادرات IC در چین با ۳۲ درصد افزایش در سال ۲۰۲۱ به ۱۵۳٫۸ میلیارد دلار رسیده است. ارزش واردات تراشه نیز با افزایش ۲۳٫۶ درصدی به ۴۳۲٫۶ میلیارد دلار رسیده است. این فاصله عددی نشان می‌دهد که چین به‌خصوص در حوزه تراشه‌های پیشرفته همچنان به واردات IC وابسته است.

منبع: scmp

 

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2285

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.