• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
7

افزایش جاده‌های هوشمند در چین

  • کد خبر : 5912
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
افزایش جاده‌های هوشمند در چین
بیش از 3500 کیلومتر از شبکه جاده‌ای چین به جاده‌های هوشمند تبدیل شده که می‌توانند از فناوری‌های هوشمند برای بهبود جریان ترافیک و ایمن‌تر کردن سفرهای مردم استفاده کنند.

جزئیات آخرین دستاوردها در شبکه جاده‌ای در حال گسترش چین در کنفرانس و نمایشگاه سه روزه حمل و نقل دیجیتال ۲۰۲۳ که توسط انجمن ارتباطات و حمل و نقل چین برگزار شد به نمایش در آمد و در جریان این رویداد بیش از ۴۰۰ کارشناس از دولت، دانشگاه و صنعت درباره چگونگی افزایش دیجیتالی شدن، شبکه سازی و هوشمندسازی در حمل و نقل بحث کردند. در میان آنها اجماع گسترده‌ای وجود داشت که زیرساخت‌های اطلاعاتی مانند بیدو و ۵G  کیفیت شبکه حمل و نقل را به ویژه از سال ۲۰۲۱ به شدت بهبود بخشیده است.

بیش از ۲۰ بندر، تکمیل شده یا در حال ساخت، از وسایل نقلیه خودران برای جابجایی کارآمدتر کانتینرها استفاده می‌کنند و تا سال گذشته، بیش از ۱۰ میلیون وسیله حمل و نقل عمومی و باربری به سیستم ماهواره ناوبری بیدو چین مجهز شده‌اند.

بزرگراه پکن- شیونگان (Beijing-Xiong’an ) که پایتخت و منطقه جدید استان هبی را به هم متصل می‌کند، در خط مقدم توسعه فناوری متصل هوشمند در حمل و نقل قرار دارد. این بزرگراه یک آزمایشگاه مهندسی برای انجام آزمایشات حمل و نقل هوشمند دارد. در طول جاده، ۳۷۰۰ لامپ هوشمند نصب شده است که می‌تواند روشنایی خود را بر اساس شرایط حاکم تنظیم کند. وقتی هوا به اندازه کافی روشن باشد، به طور خودکار لامپ‌ها کم نور می‌شوند و هنگامی که سطح ترافیک پایین‌تر است به حالت صرفه جویی در مصرف انرژی تغییر می‌کنند. این حالت برای صرفه جویی در انرژی و کاهش انتشار کربن است. در حال حاضر یک لاین برای وسایل نقلیه رانندگی مستقل وجود دارد – برای زمانی که آنها به طور قانونی مجاز به رانندگی در آن هستند، آماده شده است.

شبکه ۵G  به طور کامل بخش بزرگراه پکن را پوشش می‌دهد و از سیستم ناوبری بیدو و نظارت هوشمند برای کاهش تصادفات استفاده می‌کند. چراغ‌های هشدار ایمنی جاده در فواصل ۳۰ متری نصب شده است. چراغ‌ها زمانی که هوای بد باعث دید کم می‌شود، مانند مه شدید، بارندگی یا برف، به طور خودکار روشن می‌شوند و چشمک می‌زنند. هنگامی که وسیله نقلیه خیلی نزدیک به خودروی جلویی باشد، چراغ‌ها قرمز می‌شوند تا به رانندگان یادآوری کنند که فاصله خود را حفظ کنند.

در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، وزارت حمل‌ونقل دستورالعمل و برنامه عملیاتی را برای ارتقای توسعه هوشمند چین در بخش حمل‌ونقل، از جمله ساخت جاده‌های هوشمند، آبراه‌ها، بنادر و مراکز حمل‌ونقل صادر کرد.

منبع: chinadaily

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5912

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.