• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

افزایش بخش‌های سرمایه‌گذاری خارجی در چین با تمرکز بر تولید

  • کد خبر : 3437
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۴۵
افزایش بخش‌های سرمایه‌گذاری خارجی در چین با تمرکز بر تولید
برنامه‌ریز دولتی چین فهرست بخش‌های سال 2022 را برای سرمایه‌گذاری خارجی منتشر کرد، فهرستی که برای تشویق سرمایه‌های خارجی به سمت بخش‌های تولیدی و تلاش برای بهبود زنجیره‌های صنعتی و تامین، گسترش یافته است.

فهرست جدید با افزایش تعداد صنایع از ۴۸۰ صنعت به ۵۱۹ مورد، پس از آن منتشر شد که رئیس‌جمهور شی جین‌پینگ در جریان بیستمین کنگره حزب، از چین خواست تا “در نبرد” در فناوری‌های اصلی پیروز شود.

در بیانیه کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC) فهرست جدید همچنان با تمرکز بر بخش‌های تولیدی است و یک حرکت کلیدی برای تثبیت سرمایه‌گذاری خارجی در شرایط فعلی محسوب می‌شود.

این فهرست نه تنها برای ارتقای سطح بالا و تسریع در ساخت یک الگوی توسعه جدید، بلکه برای تثبیت بیشتر سرمایه‌گذاری خارجی، بهینه‌سازی ساختار سرمایه‌گذاری و افزایش انتظارات و اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی مفید است.

وزارت بازرگانی چین اخیرا تایید کرد سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی چین در ۹ ماه اول سال ۱۵٫۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۱ تریلیون یوان (۱۳۸٫۱۲ میلیارد دلار آمریکا) رسیده است. اگرچه استفاده چین از سرمایه خارجی پیشرفت ثابتی داشته است، اما همچنان با فشار خارجی مواجه است.

پس از اینکه آژانس برنامه‌ریزی اعلام کرد چین شرکت‌های خارجی را به سرمایه‌گذاری در تجهیزات و قطعات پیشرفته ترغیب می‌کند، بخش‌های تجهیزات پشتیبانی زمینی هوایی و اجزای کلیدی مرتبط با رانندگی خودکار،تجدیدنظر یا به فهرست جدید اضافه شدند.

بر اساس گزارش NDRC، سرمایه گذاری خارجی در بخش‌های تولید پیشرفته، صرفه جویی در انرژی و حفاظت از محیط زیست در مناطق مرکزی، غربی و شمال شرقی چین تشویق خواهد شد.

سرمایه گذاری خارجی در تولید تجهیزات در چونگ کینگ، سیچوان، هوبی، هونان و شانشی حمایت شده‌اند.

به منظور استفاده کامل از مزایای نیروی کار، صنایع تجاری پردازشی فشرده به ویژه در استان‌های جیانگشی، آنخویی، هنان، گانسو و همچنین مناطق گوئیژو، نینگ شیا و گوانگشی تشویق شدند.

لیست ۲۰۲۰ از اول ژانویه با نسخه جدید اعلام شده جایگزین خواهد شد.

برنامه ریز دولتی چین نیز بیان داشت اقداماتی را برای اطمینان از تولید “معقول” پلی سیلیکون انجام خواهد داد، زیرا به دنبال حمایت از توسعه بیشتر بخش خورشیدی است.

چین بیشتر تقاضای پلی سیلیکون جهان را تولید می‌کند، ماده اولیه‌ای برای ساخت پنل‌های خورشیدی که قیمت آن در سال جاری به دلیل کمبود عرضه افزایش یافته است.

NDRC در اطلاعیه‌ای در مورد اقدامات برای توسعه سالم زنجیره تامین صنعت خورشیدی اعلام کرد لازم است از تامین مواد خام برای تولید پلی سیلیکون اطمینان حاصل شود و نیازهای برق “به طور کامل” برای تولیدکنندگان تضمین شود.

همچنین اعلام کرد که تولیدکنندگان را تشویق می‌کند تا قیمت‌های محصولات پلی‌سیلیکون را «معقولانه» کنترل کنند، در حالی که نظارت بر صنعت و رفتارهایی مانند احتکار که قیمت‌ها را بالا می‌برد، را نیز تقویت می‌کند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3437

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.