• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

افزایش ارزش تجاری دستاوردهای علمی و فناوری دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی چین

  • کد خبر : 3486
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۰۱
افزایش ارزش تجاری دستاوردهای علمی و فناوری دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی چین
نسخه 2021 گزارش سالانه مرکز ملی ارزیابی علم و فناوری، موسسه اطلاعات علمی و فنی چین و شورای تحقیقاتی مدیریت دستاوردهای علمی و فناوری تحت هدایت وزارت علوم و فناوری منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، ارزش تجاری دستاوردهای علمی و فناوری دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی چین به رکورد ۱۲۵٫۶ میلیارد یوان (۱۸٫۷ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۰ رسید که ۱۷ میلیارد یوان نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش داشته است.

تجاری‌سازی یافته‌ها در سال‌های اخیر مدام پیشرفت کرده است، اما همچنان بهینه‌سازی سیاست‌ها و مکانیسم‌ها، آموزش با کیفیت متخصصان و بهبود مشوق‌ها و حمایت‌های مالی اهمیت دارد.

در سال ۲۰۲۰، ۳۵۵۴ دانشگاه و مؤسسه تحقیقاتی ۴۶۶٫۸۸۲ قرارداد را برای تجاری سازی تحقیقات خود تهیه کردند که حدود ۲۶۱ مورد از آنها بیش از ۱۰۰ میلیون یوان ارزش داشت.

انتقال فناوری، صدور مجوز و سرمایه گذاری حدود ۲۰۹۷۷ قرارداد را شامل میشود، در حالی که ۴۴۵۹۰۵ قرارداد برای توسعه فناوری، مشاوره و سایر خدمات بوده است.

برخی از پیشرفت‌های قابل توجه در این فرآیند عبارتند از حفاظت معنوی قوی‌تر، سیستم‌های مدیریت کارآمدتر، تمرکز بیشتر بر سلامت عمومی و افزایش حمایت مالی.

با این حال، همچنان کاستی‌های متعددی از جمله فقدان سیاست‌های تسهیل کننده همکاری بین بخش‌ها، کمبود متخصصان ویژه و مدیریت ناکافی ریسک از نظر تأمین مالی و حفاظت از مالکیت معنوی وجود دارد.

در پایان، این گزارش خواستار سازوکارهای موثرتر برای ارتباطات و همکاری، آموزش افراد با استعداد بالا و افزایش حمایت مالی برای تجاری سازی یافته‌های تحقیقاتی شده است.

منبع: chinadaily

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3486

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.