• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

افتتاح مرکز داده جدید هوآوی در ریاض

  • کد خبر : 5593
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۲۷
افتتاح مرکز داده جدید هوآوی در ریاض
غول فناوری چینی هوآوی با اولین سرویس ابری عمومی خود در خاورمیانه به دنبال فرصت‌های موجود در عربستان سعودی است، و این در حالی است که این شرکت با افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی در بازارهای غربی نیز مواجه شده است.

هوآوی به تازگی اعلام کرد یک مرکز داده در ریاض، پایتخت عربستان سعودی راه اندازی کرده تا خدمات ابری عمومی را برای مشتریان در این کشور و همچنین سایر بخش‌های خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی ارائه کند.

با خدمات ابری جدید که طیف وسیعی از قابلیت‌ها از جمله برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی (AI) را ارائه می‌کند، هواوی قصد دارد از شرکت‌های چینی برای کشف بازار عربستان سعودی حمایت کند و همچنین به شرکت‌های سعودی کمک کند تا جهانی شوند.

این شرکت در نظر دارد تا از ۲۰۰ هزار توسعه‌دهنده جدید در عربستان سعودی پشتیبانی و با هزار شریک محلی و ۲ هزار استارت‌آپ با خدمات رایانش ابری طی پنج سال آینده همکاری کند.

هوآوی در رویداد ابری خود در ریاض، همچنین مدل هوش مصنوعی Pangu خود را معرفی کرد که برای پشتیبانی از زبان عربی آموزش دیده است. این فناوری به عنوان یک کاتالیزور برای تسریع رشد شرکت‌های محلی عمل خواهد کرد.

به گفته مدیران شرکت، سرویس ابری فقط برای عربستان سعودی نخواهد بود و با همکاری با شرکت‌های محلی، در سراسر منطقه خاورمیانه و آفریقا رشد خواهند کرد.

هوآوی پیش از این در سال ۲۰۲۳، متعهد شد در پنج سال آینده ۴۰۰ میلیون دلار برای راه اندازی یک مرکز خدمات ابری منطقه‌ای در عربستان سعودی سرمایه گذاری کند.

غول مخابراتی هوآوی با راه اندازی سی امین منطقه ابری خود در ریاض، به دنبال استفاده از فرصت‌های موجود در کشوری است که برای تحقق اهداف چشم انداز دیجیتال ۲۰۳۰ و برنامه بلندپروازانه پادشاهی برای کاهش اتکا به نفت، تلاش می‌کند.

گسترش بیشتر هوآوی در عربستان سعودی در حالی صورت می‌گیرد که این شرکت در ایالات متحده و اروپا با نظارت بیشتری روبرو است. هوآوی در سال ۲۰۱۹ در فهرست نهادها و ممنوعیت‌های ایالات متحده قرار گرفت که دسترسی آن را به نیمه هادی‌های پیشرفته ۵G در میان سایر فناوری‌های منشاء ایالات متحده قطع کرد. در همین حال، اتحادیه اروپا از کشورهای عضو خواسته تا هواوی را از شبکه‌های ۵G خود به دلایل امنیت ملی مسدود کنند.

هوآوی به دنبال توسعه کسب‌وکارهای جدید از جمله رایانش ابری برای تنوع بخشیدن به جریان‌های درآمدی خود و غلبه بر تحریم‌ها بوده است.

درآمد حاصل از تجارت ابری آن در سال ۲۰۲۲ به ۴۵٫۳ میلیارد یوان (۵٫۹۸ میلیارد دلار) و ۲۴٫۱ میلیارد یوان دیگر در نیمه اول سال جاری رسید.

بر اساس اطلاعات شرکت، هواوی در خاورمیانه بیش از ۲۰۰ مشتری مرتبط با دولت، بیش از ۳۰ نفر از صنعت خدمات مالی و بیش از ۱۵۰ شرکت اینترنتی را به عنوان مشتریان خدمات ابری ثبت نام کرده است.

هواوی از زمان ورود به بازار در سال ۲۰۰۲ با اپراتورهای سعودی برای ایجاد شبکه‌های مخابراتی و راه اندازی اتصال ۵G در این کشور همکاری می‌کند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5593

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.