• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

اعمال محدودیت چین بر ویدئوهای جعلی تولید شده با استفاده از هوش مصنوعی

  • کد خبر : 6259
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۸:۰۶
اعمال محدودیت چین بر ویدئوهای جعلی تولید شده با استفاده از هوش مصنوعی
ممیزی‌های اینترنتی چین به عنوان بخشی از تازه‌ترین اقدامات محدود کننده آنلاین این کشور، ویدئوهای کوتاهی را هدف قرار داده که محتوای گمراه کننده منتشر می‌کنند.

اداره فضای مجازی چین اعلام کرد ویدئوهای کوتاهی را هدف قرار خواهد داد که شایعاتی را در مورد زندگی مردم منتشر می‌کنند یا ارزش‌های نادرستی مانند بدبینی (که برای نخستین بار شامل این اقدام می‌شود) و افراط‌گرایی را ترویج می‌کنند.

این کمپین همچنین ویدئوهای جعلی تولید شده با استفاده از هوش مصنوعی را هدف قرار خواهد داد.

بالاترین سازمان ممیزی چین، از سال ۲۰۲۰ یک سرکوب آنلاین سالانه موسوم به “Qing Lang” به معنای روشن و شفاف را اجرا می‌کند. بنا بر نظر این  مرکز، این اقدامات به نفع سلامت روان مردم خواهد بود و فضایی سالم برای رقابت ایجاد کرده که به توسعه صنعت ویدیوی کوتاه کمک می‌کند.

شناخته‌شده‌ترین پلت‌فرم ویدئوی کوتاه این کشور Douyin است – خواهر چینی TikTok – اما محتوا در تعدادی دیگر از پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی چینی، از جمله وی چت و ویبو به اشتراک گذاشته می‌شود.

این سازمان نظارتی همچنین گفت یکی از اهداف کمپین اخیر، تولیدکنندگان محتوا خواهد بود که داستان‌هایی درباره اقلیت‌های اجتماعی برای جلب همدردی عمومی می‌سازند. همچنین با افرادی که حوادث را به نمایش می‌گذارند، توطئه‌های جعلی می‌سازند و وحشت را گسترش می‌دهند نیز محدود خواهند شد.

همچنین چندین ارزش نادرست از جمله ارزش‌های شغلی اشتباه، ترویج بدبینی و افراط گرایی و اسراف و پول پرستی را نیز هدف قرار خواهد داد.

در ماه‌های اخیر ویدئوهای متعددی در فضای مجازی منتشر شده که وضعیت اسفناک خریداران مسکن را نشان می‌دهد که از بحرانی که بخش املاک کشور را فرا گرفته آسیب دیده‌اند و نگرانی کاربران اینترنت در مورد چشم‌انداز اقتصادی آینده آنها را تشدید کرده است.

در این مدت، بسیاری از پست‌های افرادی که در املاک ناتمام سرمایه‌گذاری کرده‌اند و در معرض خطر از دست دادن پول خود بوده‌اند، به خصوص در Douyin حذف شده‌اند.

این اقدام شامل برخی از تصاویری است که به طور گسترده به اشتراک گذاشته شده و مربوط به یک زن و شوهر در استان مرکزی هنان است، که پس از مستندسازی این که چگونه یک سازنده املاک، کار را در یک آپارتمان ناتمام که قبلاً پیش پرداخت آن را پرداخت کرده بودند، متوقف کرده همدردی گسترده‌ای را جلب کرد. مطالب بعدی بر ناامیدی زیاد آنها تاکید کرد و هنگام درخواست بازپرداخت توسط سازنده مورد حمله قرار گرفته‌اند. اواخر ماه گذشته اکثر حساب‌های رسانه‌های اجتماعی آنها به حالت تعلیق درآمد.

این اقدامات محدودگرانه همچنین ویدئوهای کوتاه جعلی تولید شده توسط هوش مصنوعی را که محتوا را دستکاری یا تولید می‌کنند یا به طور غیرقانونی از صداها یا چهره افراد دیگر استفاده می کنند، ممنوع می‌کند.

در ژوئیه سال جاری، سازمان دیده بان مقررات موقتی را در مورد هوش مصنوعی مولد معرفی کرد که بر اساس ایدئولوژی اصلی سوسیالیسم، حذف تعصب و احترام به حریم خصوصی و مالکیت معنوی استوار است.

به گفته اداره فضای مجازی، بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲، کمپین چینگ لانگ منجر به تعلیق ۱٫۳۵ میلیارد حساب کاربری، حذف ۷۶ میلیون پیام غیرقانونی یا نادرست و بسته شدن ۱۰۵۰۰ وب سایت شد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=6259

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.