• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

استفاده چین از ارز دیجیتال برای معاملات با هنگ کنگ، تایلند و امارات

  • کد خبر : 3100
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۰۵
استفاده چین از ارز دیجیتال برای معاملات با هنگ کنگ، تایلند و امارات
چین طرح آزمایشی 40 روزه را با استفاده از ارزهای دیجیتال برای تسویه معاملات با هنگ کنگ، تایلند و امارات متحده عربی از طریق یک "پل" مخصوص تکمیل کرده است.

در این دوره آزمایشی بیش از ۱۶۰ پرداخت برون مرزی و تراکنش ارزی به مبلغ بیش از ۱۵۰ میلیون یوان (۲۲ میلیون دلار آمریکا) در بین ۲۰ بانک تجاری در چهار حوزه قضایی انجام شد. به گفته برخی تحلیلگران، طرح‌های آزمایشی ارزهای دیجیتال بانک مرکزی می‌تواند نقش مرکزی دلار در تجارت بین‌المللی را کاهش دهد.

بانک صنعت و تجارت، بزرگترین وام دهنده چین، با نام تجاری ابوظبی و شعبه ICBC (آسیا) در هنگ کنگ در این طرح شرکت کرده است. شعبه چجیانگ بانک چین با HSBC و Siam Commercial Bank برای تکمیل پرداخت‌های فرامرزی یوان دیجیتال و دو شرکت فناوری پیشرفته در استان همکاری کرده است.

در این طرح آزمایشی، بیش از ۸۰ میلیون یوان پول دیجیتال بر روی پلت فرم mBridge صادر شد. هنگ کنگ، امارات متحده عربی و تایلند در حال آزمایش ارزهای دیجیتال بانک مرکزی هستند و چین یوان دیجیتال خود را در ده‌ها شهر تعیین شده از پکن تا شنژن راه اندازی کرده است.

در حالی که استفاده از ارز دیجیتال در پرداخت‌های فرامرزی هنوز در مرحله آزمایشی است، اگر بانک‌ها بتوانند معاملات را به‌طور مستقیم و بدون استفاده از دلار آمریکا به‌عنوان واسطه انجام دهند، این امر پیامدهای گسترده‌ای برای امور مالی بین‌المللی خواهد داشت.

گزارشی از جدیدترین تغییرات در ماه اکتبر منتشر خواهد شد تا جزئیات طرح فنی، حقوقی، سیاست‌گذاری و ملاحظات نظارتی مربوط به طرح آینده را توضیح دهد.

دامنه اصلی این پروژه شامل ایجاد یک پلتفرم مشترک برای کمک به کاهش زمان تسویه حساب و هزینه‌های مرتبط با پرداخت‌های فرامرزی بود. در حال حاضر اکثر معاملات ارزی بر اساس «T+2» یا دو روز پس از پایان معامله تسویه می‌شوند. اما فناوری بلاک چین با کاهش لایه‌های واسطه‌های درگیر در پردازش تراکنش‌ها، تسویه حساب در زمان واقعی را امکان‌پذیر کرده است.

سال گذشته، شرکای پلتفرم دیجیتال اعلام کردند در حال ایجاد ۱۵ مورد استفاده تجاری از جمله معاملات بازار سرمایه هستند که می‌تواند زمان تسویه اوراق بهادار معامله شده بین آنها را به چند ثانیه کاهش دهد. انتقال وجه برون مرزی مرتبط با معاملات بیمه، تجارت الکترونیک و محصولات مدیریت ثروت از جمله دیگر کاربردهای این معاملات است.

منبع: scmp

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3100

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.