• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

استفاده از هوش مصنوعی برای محافظت از دارایی‌های فضایی چین

  • کد خبر : 2627
  • ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۰۹
استفاده از هوش مصنوعی برای محافظت از دارایی‌های فضایی چین
بر اساس مطالعه جدید دانشمندان چینی، یک حامل مداری که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود، می‌تواند برای گشت زنی و مقابله با حملات در فضا مورد استفاده قرار گیرد.

یک سکوی مداری بزرگ که صدها ماهواره کوچک را حمل می‌کند -که حدود ۱ کیلوگرم (۲٫۲ پوند) وزن دارند-می‌تواند با سرعت و کارایی بالا از دارایی‌های فضایی چین دفاع کند. اما برای تعیین دقیق زمان و مکان رهاسازی ماهواره‌های کوچک به کمک هوش مصنوعی نیاز است تا بتوان ماهواره‌های دشمن را دفع کرد.

به گفته محققان، پیچیدگی یک نبرد فضایی بزرگ و سریع، فراتر از مغز انسان و حتی فراتر از برخی الگوریتم‌های قدرتمند هوش مصنوعی است. مطالعه بر روی بهترین استراتژی هوش مصنوعی برای کنترل یک حامل مداری ارزش اقتصادی و نظامی زیادی خواهد داشت.

چین مدعی است که ماهواره‌های اسپیس ایکس استارلینک در سال گذشته در دو نوبت به طور خطرناک به ایستگاه فضایی جدید چین نزدیک شده‌اند و این نگرانی وجود دارد که میزان این برخوردهای غیر دوستانه در آینده نزدیک افزایش یابد. ماهواره‌های چینی و ایالات متحده بازی به نوعی موش و گربه در مدار زمین داشتند و چنین برخوردهایی در حال افزایش است.

محققان نظامی در ماه می خواستار طرحی برای غیرفعال کردن یا نابود کردن ماهواره‌های استارلینک اسپیس ایکس در صورت تهدید امنیت ملی چین شدند.

محققین پروژه معتقدند یک سکوی مداری حامل ماهواره‌های کوچک می‌تواند برای گشت زنی و دفاع در برابر هرگونه حمله سازمان یافته و مداوم در فضا استفاده شود.nآنها استفاده از هوش مصنوعی را برای برنامه ریزی ماموریت و پاسخ به سؤالات کلیدی مانند جهت انتقال مدار، زمانی که ماهواره‌ها باید رها شوند و زمان برخورد با ماهواره‌های دیگر پیشنهاد کردند.

الگوریتم جدید با محدودیت‌های متعدد سر و کار دارد اما این روش کارآمدتر از روش‌های بهینه‌سازی سنتی است.

هوش مصنوعی همچنین می‌تواند روش‌های انتخابی را در اختیار انسان قرار دهد. طبق این مقاله، این الگوریتم قادر به ترسیم ماموریتی بود که کمترین سوخت را مصرف و همچنین کوتاه ترین زمان ماموریت را پیشنهاد کرد.

یک حامل مداری با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند برای مقاصد دیگری مانند سوخت گیری در مدار و تعمیر و نگهداری نیز استفاده شود. در ماه آوریل، تیم دیگری از دانشمندان در چین هوش مصنوعی ساختند که می‌تواند از تاکتیک‌هایی مانند فریب برای شکار ماهواره‌ها استفاده کند.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2627

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.