• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

استفاده از مچ بند برای نظارت بر افرادی که مرتکب تخلفات سبک‌تری می‌شوند

  • کد خبر : 2681
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۱۳
استفاده از مچ بند برای نظارت بر افرادی که مرتکب تخلفات سبک‌تری می‌شوند
دادستان‌های چین از مچ بندهای الکترونیکی و داده‌های بزرگ برای نظارت بر افرادی که مرتکب تخلفات کمتر جدی شده‌اند، استفاده کرده‌اند. این تصمیم بخشی از اقدامی آنها برای دستگیری کمتر و محتاط‌تر بودن در مورد پیگرد قانونی تحت یک سیاست جدید عدالت کیفری است.

این سیاست جدید برای انطباق با جامعه‌ای در حال تغییر که شاهد کاهش مداوم جرایم خشونت آمیز جدی مانند سرقت و قتل و افزایش جرایم اقتصادی و جرائم مانند رانندگی در حالت مستی بوده، ارائه شده است.

پیشرفت های قابل توجهی در میزان بازداشت پیش از محاکمه صورت گرفته و این مقدار از ۹۱٫۴ درصد در ۲۰ سال پیش به ۳۲٫۷ درصد در سال جاری رسیده است.

اما رویکرد جدید لزوماً به معنای ملایم‌تر بودن در مقابل جرایم نیست. اما برای کسانی که مرتکب جرم کمتر جدی شده‌اند که حکم بازداشت ندارد، می‌توان از مچ‌بندهای الکترونیکی و داده‌های بزرگ برای اهداف نظارتی استفاده کرد. برای مواردی که تصمیم به تعقیب قضایی گرفته نمی‌شود، می‌توانیم آنها را برای مجازات‌های اداری به سایر ادارات دولتی منتقل کرد.

این تصمیم به دنبال واکنش شدید هفته گذشته در مورد استفاده از مچ بندهای الکترونیکی برای نظارت بر افراد در قرنطینه خانگی Covid-19 پس از بازگشت آنها از سایر نقاط چین به محله مسکونی خود در پکن است.

گزارش های دیگری نیز از استفاده از مچ بند در ماه های اخیر منتشر شده است. در ماه مارس، مقامات چنگدو، استان سیچوان، استفاده از مچ بندهای الکترونیکی و GPS تلفن همراه را برای نظارت بر مظنونان تحت نظارت مسکونی یا کسانی که به قید وثیقه آزاد شده بودند، آغاز کردند. پلیس چنگدو اعلام داشت مچ بند ها اطلاعات لازم را در ۲۴ ساعت شبانه روز ارائه می‌دهند.

منبع: scmp

 

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2681

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.