• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10

رکوردشکنی چینی‌ها در پرتاب‌های فضایی؛ امسال ۶ ماموریت سرنشین‌دار انجام می‌شود

  • کد خبر : 2128
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۱۲
رکوردشکنی چینی‌ها در پرتاب‌های فضایی؛ امسال ۶ ماموریت سرنشین‌دار انجام می‌شود
چین در سال ۲۰۲۲ شش پرواز فضایی سرنشین‌دار انجام خواهد داد تا ساخت ایستگاه فضایی خود را تکمیل کند. در این میان قرار است اولین پرواز لانگ مارچ - 6A را نیز شاهد باشیم؛ نخستین موشک حامل این کشور با موتور جامد و مایع.

«ما تائو»، معاون بخش فضایی شرکت علوم و فناوری هوافضای چین (CASC)، طرح پرتاب‌های موشکی چین را در یک کنفرانس مطبوعاتی فاش کرد.

CASC، توسعه‌دهنده سری موشک‌های چین و نیروی پیشرو در صنعت فضایی این کشور، کتاب آبی علوم و فناوری هوافضای چین در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد.

طبق کتاب آبی، چین در سال ۲۰۲۱ میلادی، ۵۵ ماموریت پرتاب فضایی انجام داد که این تعداد چینی‌ها را در رتبه نخست جهان قرار می‌دهد و مجموع وزن فضاپیماهای پرتاب شده این کشور را به ۱۹۱.۱۹ تن می‌رساند که ۸۵.۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

«هی یانگ»، مدیر مؤسسه اطلاعات علوم و فناوری فضایی پکن، در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که شرکت علوم و فناوری هوافضای چین، ۱۰۳ فضاپیما را با ۴۸ پرتاب در سال ۲۰۲۱ به فضا رسانده است.

به گفته او، دیگر ماموریت‌های فضایی موفق این کشور در سال گذشته شامل ۳ پرتاب توسط موشک حامل Kuaizhou-1A و یک پرتاب توسط موشک حامل CERES-1 بود.

در سال ۲۰۲۱، جهان شاهد ۱۴۶ پرتاب فضایی بود که با ۱۸۴۶ فضاپیما به فضا رفتند که بالاترین تعداد از سال ۱۹۵۷ به‌حساب می‌آید.

طبق کتاب آبی، ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ میلادی، ۵۱ ماموریت پرتاب فضایی انجام داد که مجموع جرم فضاپیماهای پرتاب شده به ۴۰۳.۳۴ تن رسید.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2128

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.