• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

استفاده از فناوری هوش مصنوعی در راه ارتقاء اقتصاد چین

  • کد خبر : 3646
  • ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۹:۳۶
استفاده از فناوری هوش مصنوعی در راه ارتقاء اقتصاد چین
نوآوری در زمینه هوش مصنوعی در صنایع کلیدی باعث ادغام عمیق هوش مصنوعی و اقتصاد واقعی می‌شود و پایه و اساس محکمی برای توسعه با کیفیت بالا در چین خواهد بود.

در مرکز لجستیکی متعلق به یک گروه مراقبت‌های بهداشتی در چین، ربات‌ها ظروف و لوازم مصرفی را از انبار حمل می‌کنند، کاری که قبلاً کارگران انسانی را ملزم به انجام هر روز حدود ۳۰ هزار قدم می‌کردند.

ربات‌های هوش مصنوعی که توسط شرکت چینی AI MEGVII ساخته شده است، به این مرکز لجستیک کمک کرده است تا مشکلات و هزینه‌های کار را کاهش دهد، کارایی کار را بهبود بخشد و تحول بزرگی در استفاده از فناوری هوشمند ایجاد کنند.

به گفته سخنگوی مرکز نوآوری فناوری هوشمند Xiangjiang ، در چانگشا، مرکز استان هونان در حال استفاده ازربات‌ها برای چندین دسته از وسایل نقلیه هوشمند، از جمله اتوبوس‌های خودران هستند که در حال بهره برداری می‌باشند.

خط اتوبوس مورد استفاده با این تکنولوژی در منطقه جدید Xiangjiang ، ۷٫۸  کیلومتر طول دارد و ۲۲ ایستگاه در هر دو جهت برخوردار است. با این حال، صندلی‌های راننده خالی نیست، اما توسط “پرسنل ایمنی” اشغال شده است. گاز، ترمز، فرمان و اهرم دنده در این وسایل نقلیه خودکار همه توسط رایانه‌ها اداره می‌شوند.

وزارت علوم و فناوری چین نیز به دنبال تسریع در توسعه برنامه‌های هوش مصنوعی و تقویت رشد اقتصادی، برنامه‌های خود را در استفاده از این تکنولوژی در مزارع هوشمند، کارخانه‌های هوشمند و رانندگی خودکار اعلام کرده است.

مقامات ارشد وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین هم بیان کرده‌اند که فناوری هوش مصنوعی باید با سناریوهای کاربردی در صورتی که بیشترین نقش خود را بازی کند، ترکیب شود.

در کنفرانس جهانی ربات ۲۰۲۲، بیش از ۵۰۰ مجموعه ربات‌های هوشمند در سناریوهای کاربردی شبیه سازی برای صنایع مختلف از جمله ربات‌های بیومیمی برش، ربات‌های پزشکی و ربات‌های کشاورزی مستقر شدند.

ربات‌هایی مانند ربات‌های سوخت گیری هوشمند و ربات‌های مبتنی بر فناوری حمل و نقل هوایی توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند. به عنوان مثال، ربات‌های سوخت گیری هوشمند می‌توانند در پمپ بنزین‌های بدون اپراتور مستقر شوند.

تسریع در نوآوری این فناوری، نیروی محرک اصلی برای تقویت فناوری هوش مصنوعی و توسعه صنعتی است. نوآوری در زمینه هوش مصنوعی در صنایع کلیدی باعث ادغام عمیق هوش مصنوعی و اقتصاد واقعی می‌شود و پایه و اساس محکمی برای توسعه با کیفیت بالا در چین خواهد بود.

منبع: chinadaily

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3646

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.