• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
6

استفاده از ترکیبات طبیعی مورد استفاده در طب سنتی چینی برای درمان تومورهای بدخیم مغزی  

  • کد خبر : 4697
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۳۳
استفاده از ترکیبات طبیعی مورد استفاده در طب سنتی چینی برای درمان تومورهای بدخیم مغزی  
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که چگونه یک داروی ساخته شده از یک ترکیب طبیعی که در طب سنتی چینی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در برابر تومورهای بدخیم مغزی در موش‌ها کار می‌کند و یک راه امیدوار کننده برای درمان گلیوبلاستوما ایجاد می‌کند.

در این مطالعه، محققان نشان دادند که چگونه فرمولاسیون این ترکیب به نام ایندیبین، بقای موش‌ها را با تومورهای بدخیم مغزی بهبود می‌بخشد. آنها همچنین فرمولاسیون جدیدی را آزمایش کردند که اجرای آن آسان‌تر بود و از رویکرد بالقوه دارویی یک قدم نزدیک به کارآزمایی‌های بالینی با شرکت کنندگان در انسان استفاده کردند.

شان لاولر ، نویسنده اصلی و استادیار دانشگاه براون، پاتولوژی و پزشکی آزمایشگاهی گفت: نکته جالب در مورد این دارو این است که تعدادی از ویژگی‌های مهم این بیماری را هدف قرار می‌دهد. این جذاب است زیرا این نوع سرطان مدام راه‌هایی را در اطراف مکانیسم‌های حمله فردی پیدا می‌کند. بنابراین اگر ما از مکانیسم‌های متعدد حمله به طور همزمان استفاده کنیم، شاید این موفقیت آمیز تر باشد.

به گفته محققان، ایندیبین یک محصول طبیعی است که در گیاهان نیلی و ماده سازنده طب سنتی چینی Dang Gui Long Hui Wan وجود دارد که در درمان لوسمی مزمن میلوژن استفاده شده است. مشتقات ایندیبین پتانسیل درمان سرطان را از طریق طیف وسیعی از مکانیسم‌ها نشان داده‌اند. تحقیقات منتشر شده ۱۰ سال پیش توسط لاولر و دیگران نشان داد که ایندیبین رشد تومورهای گلیوبلاستوما در موش‌ها را کُند کرده است.

دانشمندان توضیح دادند که این دارو بر سیستم ایمنی بدن در این آزمایشات بر روی موش تأثیر گذاشت به گونه‌ای که فکر می‌کنیم می‌تواند ایمونوتراپی بالینی را در انسان تقویت کند.

گلیوبلاستوما شایع‌ترین تومور بدخیم اولیه سیستم عصبی مرکزی است که در نخاع یا مغز بروز می‌کند. شیوع کلی تومور ۲ تا ۳ نفر در هر صدهزار نفر است. شایع‌ترین محل تومور گلیوبلاستوم مولتی فرم مغز است به خصوص ناحیه فوق چادرینه‌ای. گلیوبلاستوما ۲۰ درصد کل تومورهای داخل جمجمه‌ای و ۶۰ درصد تومورهای آستروسیتی را تشکیل می‌دهد و در مردان بالای شصت سال شایع‌تر است. این تومور در افراد زیر بیست سال نادر است (۳ درصد).

علائم تومور بستگی به محل آن دارد و شامل سردرد (۸۷ درصد)، تهوع، تشنج، اختلالات اعصاب جمجمه‌ای، تاری دید، تحریک پذیری، افزایش فشار داخل جمجمه‌ای، لکوسیتوز نوتروفیلی، کاهش سطح هوشیاری، قرمزی چشم، ورم قوزک پا و … می‌باشد. عوارض تومور گلیوبلاستوما بستگی به محل رشد تومور دارد.

درمان اصلی جراحی است با این حال پیش آگهی تومور بد است؛ حتی زمانی که تهاجمی‌ترین نوع درمان که شامل رادیوتراپی، شیمی درمانی و جراحی است استفاده می‌شود. درمان استاندارد برای گلیوبلاستوما مولتی فرم شامل حداکثر برداشتن تومور توسط جراحی و به دنبال آن رادیوتراپی بین ۲ تا ۴ هفته بعد از عمل جراحی برای از بین بردن بقایای تومور است. این برنامه با شیمی درمانی ادامه پیدا می‌کند.

منبع: medicalxpress

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4697

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.