• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

استفاده از بیدو در خودروهای چینی برای تقویت مکالمه راننده و خودرو

  • کد خبر : 5317
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
استفاده از بیدو در خودروهای چینی برای تقویت مکالمه راننده و خودرو
گریت وال موتور، بزرگترین مونتاژکننده خودروهای اسپورت (SUV) چین، نخستین خودروسازی است که از فناوری هوش مصنوعی (AI) بیدو شبیه بهChatGPT  استفاده کرده که مکالمه بین راننده و خودرو را امکان پذیر می‌کند.

این خودروساز به تازگی اعلام کرد که با بیدو، غول جستجو و هوش مصنوعی، برای توسعه وسایل نقلیه مجهز به ابزار چت بات موسوم به ارنی بات شریک شده که در نتیجه آن خودروهای هوشمندتر و کاربرپسندتر ساخته خواهند شد.

چندین ویژگی نوآورانه در خودروهای این شرکت که در حال تولید انبوه هستند آزمایش شده و به تدریج به صورت گسترده مورد استفاده تجاری قرار خواهند گرفت.

گریت وال اعلام نکرده که کدام خودرو اولین مدل‌هایی هستند که دارای این ربات داخلی هستند، همچنین هیچ چارچوب زمانی برای عرضه اولین وسیله نقلیه که مجهز به فناوری مکالمه است اعلام نشده است.

پیوند بین خودروسازان و شرکت فناوری هوش مصنوعی، استفاده از ابزار چت بات را گسترش خواهد داد.

بیدو مستقر در پکن در بیانیه دیگری گفت که سایر برندهای خودرو از جمله Lynk و Smart نیز قصد دارند خودروهای مجهز به این فناوری بسازند.

این غول فناوری اعلام کرد که جیدو، شرکت زیرمحموعه خودروهای الکتریکی (EV) آن از ربات ارنی در خودروهای خود استفاده خواهد کرد.

جیدو هنوز خودرویی را به صورت انبوه تولید نکرده و قصد دارد اولین مدل تولیدی خود را اواخر سال ۲۰۲۳ عرضه کند.

ربات ارنی جدا از مکالمه، خدماتی مانند برنامه ریزی سفر، سرگرمی در خودرو و تولید تصاویر بر اساس ورودی‌های متنی را نیز ارائه می‌دهد.

خودروهای برقی با فناوری رانندگی مستقل و کابین های دیجیتال به طور فزاینده ای مورد توجه رانندگان جوان در چین هستند.

پیش بینی می‌شود که فروش خودروهای الکتریکی در سرزمین اصلی چین امسال با ۳۵ درصد افزایش به ۸٫۸ میلیون دستگاه خواهد رسید.

سازندگان خودروهای برقی برتر در حال رقابت با یکدیگر هستند تا محصولات خود را از نظر سرگرمی در خودرو و میزان خودران و پیشرفته تر بودن از برجسته کنند.

شپینگ (Xpeng) مستقر در گوانگژو مجوز راه اندازی سیستم‌های پیشرفته کمک راننده خود را برای استفاده تجاری به صورت آزمایشی دریافت کرده است. برخی از خودروهای این شرکت که به نرم‌افزار X NGP (پایلوت هدایت‌شده ناوبری) مجهز شده‌اند، اکنون قادر به رانندگی خودکار در چهار شهر برتر چین – پکن، شانگهای، گوانگژو و شنجن هستند.

برخی از خودروهای ساخته شده توسط Nio مستقر در شانگهای، مجهز به پانوسینما، یک کابین دیجیتال پانوراما و همه جانبه با فناوری‌های واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) هستند.

بیدو برای ادغام ربات ارنی در محصولات دیگر مانند سرویس‌های ابری خود تلاش کرده است و در ماه مه یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر ۱ میلیارد یوانی (۱۳۹٫۳ میلیون دلار آمریکا) را برای سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی چینی ایجاد کرد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5317

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.