• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
6

ارائه خدمات پزشکی پیشرفته به اندونزی توسط کشتی بیمارستانی چین

  • کد خبر : 3663
  • ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۹:۳۲
ارائه خدمات پزشکی پیشرفته به اندونزی توسط کشتی بیمارستانی چین
کشتی بیمارستانی Peace Ark نیروی دریایی چین در جاکارتای اندونزی فعالیت می‌کند و خدمات پزشکی رایگان را برای مردم محلی ارائه می‌دهد.

این خدمات با استقبال ساکنان محلی روبرو شده است زیرا بیش از ۷۰۰ بیمار در روز اول به بیمارستان مراجعه کرده‌اند. در سال ۲۰۱۳، کشتی صلح برای اولین بار برای ارائه خدمات پزشکی به اندونزی سفر کرد.

به دعوت ارتش اندونزی، این کشتی به مدت هفت روز از ۱۱ تا ۱۷ نوامبر خدمات رسانی کرد. بیش از ۱۰۰ کارمند پزشکی چینی با ۱۴ بخش بالینی و یک داروخانه و همچنین یک هلیکوپتر برای استفاده فوریت‌های پزشکی در کشتی حضور دارند. درمان، جراحی و بستری شدن در بیمارستان نیز بخشی از خدمات موجود بوده است.

کشتی بیمارستانی سمینارهای آنلاین با بیمارستان‌های محلی در مورد موارد بیمار و همچنین مشاوره ویدئویی آنلاین در مورد بیماری‌های نادر برگزار کرده است.

کشتی صلح یک بیمارستان سیار بزرگ در دریا است که مزایای زیادی برای خدمت به ساکنان جزایر یا کسانی که از بلایای طبیعی آسیب دیده‌اند و ممکن است دسترسی به خدمات پزشکی نداشته باشند، دارد و این کشتی مجهز به فناوری‌های پزشکی پیشرفته است.

سفر به جاکارتا دهمین ماموریت این کشتی به نام Mission Harmony-2022 است که از سال ۲۰۰۸ وارد خدمت شد. همچنین این اولین باری است که نیروی دریایی چین یک کشتی را برای بازدید از کشور دیگری از زمان شیوع بیماری همه گیر COVID-19 اعزام کرد.

کشتی بیمارستانی سال‌ها تجربه در ارائه خدمات پزشکی برای سایر کشورها و مناطق دارد. در سال ۲۰۱۰، این کشتی اولین تمرین پزشکی دریایی را در خلیج عدن انجام داد که توانایی کلی نیروی دریایی برای درمان پزشکی در دریای آزاد را افزایش داد. در همان سال، اولین بازدید خارجی خود را از جیبوتی، کنیا، تانزانیا، سیشل و بنگلادش برای ارائه خدمات پزشکی انجام داد.

در سال ۲۰۱۳، هلیکوپتر آمبولانس در کشتی به مردم محلی در جزایر خارجی خدمات پزشکی انجام داد. این بالگردها همچنین در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار شبانه روز در دریای مدیترانه رزمایش انجام دادند.

این کشتی برای اولین بار به منظور  ارائه کمک‌های بشردوستانه در خارج از کشور به فیلیپین اعزام شد زمانیکه در سال ۲۰۱۳ طوفان “هایان” این کشور را درنوردید. کشتی بیمارستانی ۲۲۰۸ قربانی طوفان را مداوا کرد و ۴۴ عمل جراحی انجام داد. این کشتی همچنین ۱۳۹ سفر با قایق نجات انجام داد و ۷۱۸ نفر را با هلیکوپتر جابجا کرد.

کشتی صلح طی ۱۴ سال گذشته ۲۴۰۰۰۰ مایل را طی کرده است و به بیش از ۲۳۰۰۰۰ نفر در بیش از ۴۰ کشور و منطقه خدمات رسانی کرده است.

کشتی بیمارستان Peace Ark بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب کرد و آنها پزشکان چینی را به دلیل “مهارت‌های پزشکی عالی” و “خدمات متفکرانه” تحسین کردند.

کشتی بیمارستانی (کشتی صلح) در ۱۱ نوامبر، بیش از ۷۰۰ بیمار را درمان کرد.

منبع: cgtn

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3663

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.