• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

اختصاص بودجه برای مشاغل خصوصی به‌منظور تقویت تلاش‌های تحقیقاتی در شنجن

  • کد خبر : 3709
  • ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۹:۰۱
اختصاص بودجه برای مشاغل خصوصی به‌منظور تقویت تلاش‌های تحقیقاتی در شنجن
شنجن، مرکز فناوری جنوبی چین، قوانین جدیدی اعمال کرده تا این اطمینان ایجاد شود که تجهیزات و امکانات علمی گران قیمت در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

طبق قوانین جدید دولت شنجن در مورد اشتراک تجهیزات، تجهیزات علمی با هزینه بیش از ۵۰۰ هزار یوان (۷۱۶۲۳ دلار آمریکا) و بودجه دولت باید برای اهداف تحقیقاتی در اختیار افراد و سازمان‌ها قرار گیرد.

به گفته دولت شنجن، هدف این سیاست، که مشابه اقدامات انجام شده در پکن و شانگهای است، بهبود کارایی منابع و قابلیت‌های فناوری شهر است.

شنجن دارای ۴۸۸۶ قطعه تجهیزات علمی واجد شرایط برای اشتراک گذاری است که مجموعاً ۷٫۹ میلیارد یوان ارزش دارند.

مؤسساتی که تجهیزات و امکانات با بودجه دولت را مدیریت می‌کنند، مورد بازبینی قرار خواهند گرفت و آنهایی که نتوانند منابع خود را به روی عموم باز کنند، ممکن است با برخورد انضباطی مواجه شوند.

برنامه اشتراک تجهیزات در شنژن اولویت را به فعالیت‌های مرتبط با پروژه‌های تحقیقاتی اصلی با حمایت دولت‌های ملی، استانی و شهری و همچنین پیگیری پیشرفت‌ها در فناوری‌های کلیدی خواهد داد. طبق قوانین شنجن، شرکت‌های فناوری کوچک و متوسط و استارت‌آپ‌ها نیز در اولویت خواهند بود.

دولت همچنین بخش خصوصی را تشویق می‌کند تا در تأسیسات تحقیقاتی در مقیاس بزرگ سرمایه‌گذاری و آژانس‌های حرفه‌ای را برای مدیریت اشتراک‌گذاری تجهیزات ایجاد کند.

اقدام جدید شنجن بخشی از تلاش این شهر برای حمایت از تحقیقات بنیادی در بحبوحه تشدید جنگ فناوری بین چین و ایالات متحده است. در ماه اکتبر، رئیس جمهور شی جین پینگ مسیر توسعه چین در پنج سال آینده را تعیین کرد و با تاکید بر خوداتکایی فناوری و ارسال پیامی حمایتی به بخش‌های فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی و انرژی‌های جدید این کشور را تعیین کرد.

شنجن، خانه بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری چین از جمله تنسنت، سازنده پهپاد دی جی آی و هوآوی، به دلیل سرعت در توسعه محصول در زمینه های مختلف مانند بازی های موبایل، فناوری بی سیم ۵G و لوازم الکترونیکی مصرفی شناخته شده است.

با این حال، تلاش‌های آن در تحقیقات بنیادی تحت الشعاع سایر مراکز علمی مانند پکن و شانگهای قرار گرفته است.

در سال ۲۰۱۹، شنجن تصمیم گرفت تاکید بیشتری بر تحقیقات پایه داشته باشد و هدف آن سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد از کل هزینه‌های تحقیق و توسعه در تحقیقات بنیادی تا سال ۲۰۳۵ بود.

چین در ابتدا قوانینی را برای اشتراک تجهیزات در سال ۲۰۱۴ وضع کرد که نسبت در دسترس بودن تجهیزات در دانشگاه‌ها را از کمتر از ۵۰ درصد به ۹۰ درصد در حال حاضر بهبود بخشید و با اجتناب از خریدهای مکرر، ۱۳٫۹ میلیارد یوان در هزینه‌ها صرفه جویی کرد.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3709

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.