• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
10

احداث نخستین کتاب‌فروشی سیمانی ساخته شده با چاپگرهای سه‌بعدی چین در شانگهای

  • کد خبر : 908
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
احداث نخستین کتاب‌فروشی سیمانی ساخته شده با چاپگرهای سه‌بعدی چین در شانگهای
در پارک نوآوری ویزدوم بِی (Wisdom Bay) شانگهای، نخستین کتاب فروشی چین که توسط چاپگرهای سه‌بعدی پرینت‌شده (از جنس سیمان) ساخته شده است. این کتاب‌فروشی در آخر ماه ژانویه به روی عموم افتتاح شد.

هه یوتینگ (He Yuting) از دانشگاه معماری Tsinghua پکن که مسئول این پروژه نیز هست به گلوبال تایمز گفت: «کتاب‌فروشی را ظرف سه هفته در محل پرینت کردیم». او در ادامه گفت کار پرینت ساختمان تمام شده و اکنون در مرحله نازک‌کاری* و تزئینات هستیم.

به گفته او در مقایسه با کارهای ساده‌ای مانند پرینت سه‌بعدی گلدان، ساخت این کتاب‌فروشی نوآوری جدیدی در حوزه معماری است، چرا که معماری به کمک پرینت سه‌بعدی ارزان‌تر از تکنیک‌های مرسوم ساخت‌و‌ساز است و به زمان کمتری هم نیاز دارد.

وی با اشاره به تعبیه شدن سیستم گرمایشی در کف بنا گفت وجه تمایز این کتاب فروشی این است که در آن از «سیمان فیبری برای مقابله با فشرده شدن استفاده کرده‌ایم».

او بیان کرد بر اساس داده‌های حاصل از آزمایش ساختاری و مقاومت در برابر زلزله، امنیت کتاب فروشی ساخته شده با پرینترهای سه‌بعدی به اندازه ساختمان‌های سیمانی معمولی است.

نخستین کتاب‌فروشی سیمانی ساخته شده با چاپگرهای سه‌بعدی چین

مدل هندسی کتاب فروشی سیمانی ساخته شده با پرینت سه‌بعدی

کتاب فروشی سیمانی ساخته شده با چاپگرهای سه بعدی می‌تواند ۱۵ نفر را به طور همزمان در فضای داخلی ۱۵ متر مربعی خود جای دهد. ساختار آن از سه بخش تشکیل شده: دیواره بیرونی و مدور (بخش اصلی)، سقف، و سایر بخش‌های دیوار بیرونی.

هه یوتینگ می‌گوید دیواره مدور بیرونی در محل احداث بنا پرینت شده و مابقی قطعات هم به صورت جداگانه پرینت شده‌اند.

به گفته او تا کنون گروه‌های مختلفی از کشورهای فرانسه، سوئیس، و روسیه در حال انجام پژوهش‌های مشابهی روی فناوری سیمان پرینت‌شده به صورت سه‌بعدی هستند، اما چین از نظر دست‌آوردها و پژوهش‌های انجام شده در این حوزه یکی از بهترین‌های جهان است.

در پارک علم و فناوری ویزدوم بِی، پلی ساخته شده با پرینترهای سه‌بعدی به طول ۲۶.۳ متر و عرض ۳.۶ متر نیز وجود دارد که بزرگترین پل عابر پیاده سیمانی ساخته شده با این روش در جهان محسوب می‌شود. ژو لی، (Zhu Li)، مدیر این پارک نوآوری که خود متخصص فناوری پرینت سه بعدی نیز هست به گلوبال تایمز گفت: از فناوری سه‌بعدی علاوه بر صنعت معماری و ساخت و ساز، در پزشکی و خودروسازی نیز به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=908

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.