• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
6

اجرای برنامه توسعه زیرساخت دیجیتال ۷ میلیارد دلاری در هنان چین

  • کد خبر : 4326
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۰۲
اجرای برنامه توسعه زیرساخت دیجیتال ۷ میلیارد دلاری در هنان چین
استان هنان در مرکز چین که بزرگترین کارخانه تولید آیفون در جهان است، 50 میلیارد یوان (7.39 میلیارد دلار آمریکا) بر روی یک برنامه توسعه زیرساخت دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کند تا کمکی در جهت پیشرفت صنایع آن در زنجیره ارزش و فراتر از فعالیت‌های تولیدی کار فشرده باشد.

برنامه کاری توسعه اقتصاد دیجیتال ۲۰۲۳ که اخیراً توسط کمیسیون توسعه و اصلاح هنان منتشر شد، بر تقویت توسعه صنایع دیجیتال که شامل محاسبات پیشرفته، امنیت سایبری، ارتباطات ماهواره‌ای، مدارهای مجتمع، هوش مصنوعی، پلتفرم‌های دیجیتال و ۵G می‌شود، تمرکز خواهد کرد.

این ابتکار حدود سه ماه پس از آن صورت گرفت که شورای دولتی، کابینه چین، متعهد شد که اقتصاد دیجیتال این کشور را از طریق تعهدات سیاست جدید تقویت کند.

این حرکت در راستای چهاردهمین برنامه پنج ساله چین از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ است که به دنبال تسریع تحول دیجیتال زنجیره تامین، کاهش شکاف در داده‌ها بین صنایع مختلف و گروه‌های اجتماعی، استفاده بهتر از منابع داده و بهبود حکمرانی اجرا می شود. این امر باعث می‌شود که تولید صنایع اصلی در اقتصاد دیجیتال چین ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تا سال ۲۰۲۵ تشکیل دهد که نسبت به ۷٫۸ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش داشته است.

انتشار برنامه کاری توسعه اقتصاد دیجیتال هنان همچنین نشان می‌دهد که چگونه مقامات مشتاق هستند تا به سرعت از هرج و مرج سال گذشته که در مجتمع تولید آیفون در ژنگژو، مرکز استان رخ داد، عبور کنند.

اعتراضات به اقدامات همه گیری کووید و مزایای کارکنان در ماه نوامبر به درگیری‌های خشونت‌آمیز بین صدها کارگر و نیروهای امنیتی در کارخانه‌ای که توسط تامین‌کننده اپل، اداره می‌شود منتهی شد.

برنامه توسعه زیرساخت دیجیتال هنان با هدف افزایش تعداد ایستگاه های پایه ۵G در استان به بیش از ۱۸۰ هزار و تعداد رک‌های کامپیوتر سرور در داخل مراکز داده به بیش از ۹۰ هزار افزایش می‌یابد. انتظار می‌رود این پیشرفت‌ها به افزایش تعداد کل کاربران اینترنت اشیا در هنان به ۱۰۰ میلیون نفر، معادل جمعیت فعلی استان کمک کند.

همچنین بیش از هزار ایستگاه شارژ هوشمند و بیش از ۸ هزار تسهیلات شارژ عمومی تا پایان سال جاری راه اندازی خواهد و از توسعه یک سیستم حمل و نقل با وسایل نقلیه جدید انرژی در حال استفاده حمایت می‌شود.

هنان یک صندوق ویژه دولتی برای حمایت از توسعه تراشه‌ها و پایانه‌های ماهواره‌ای ایجاد خواهد کرد. این استان همچنین پذیرش گسترده سیستم ناوبری ماهواره‌ای بیدو را در مدیریت اضطراری، نظارت بر محیط زیست و کشاورزی هوشمند تشویق خواهد کرد.

این استان همچنین تحول دیجیتال بخش تولید خود را ارتقا خواهد داد. این امر شامل ساخت ۱۵۰ کارخانه هوشمند و ۱۰ پلت فرم اینترنت صنعتی در سطح استان می‌شود.

انتظار می‌رود تا پایان سال جاری، درآمد صنعت تولید الکترونیک هنان از ۸۰۰ میلیارد یوان فراتر رود، در حالی که اندازه صنایع پیشرفته محاسباتی و نرم افزاری آن بیش از ۵۰ میلیارد یوان خواهد بود.

آخرین برنامه هنان از چندین استان دیگر پیروی می‌کند که قبلاً از ابتکارات مشابه مرتبط با اقتصاد دیجیتال رونمایی کرده‌اند. به عنوان مثال، استان مرکزی هوبی، سپتامبر گذشته از یک برنامه اقدام سه ساله برای دو برابر کردن ارزش اقتصاد دیجیتال خود به ۵۵۰ میلیارد یوان تا پایان سال ۲۰۲۴ رونمایی کرد.

بر اساس داده‌های دولتی، صنعت اطلاعات الکترونیکی در هنان در سال ۲۰۲۱ ۵۰۰ میلیارد یوان ارزش گذاری شده است که نسبت به فعالیت‌های اطلاعات الکترونیکی در جنوب استان گوانگدونگ که درآمدی معادل ۴٫۵۶ تریلیون یوان در همان دوره ثبت و برای ۳۱ سال متوالی این صنعت را در چین رهبری کرده، عقب است.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4326

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.