• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

اتصال مزرعه بادی مرتفع چین به شبکه برق‌رسانی

  • کد خبر : 5731
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۰۰
اتصال مزرعه بادی مرتفع چین به شبکه برق‌رسانی
فاز نخست مزرعه بادی در بالاترین ارتفاع چین به شبکه برق تبت وصل شده و برنامه‌هایی برای توسعه این سیستم وجود دارد.

مزرعه بادی در شهرستان کوومی، در جنوب شرقی منطقه خودمختار، شامل یک سری توربین است که حداقل در ارتفاع ۵ هزار متری (۱۶۴۰۰ فوت) بالاتر از سطح دریا نصب شده‌اند.

این پروژه توسط یک شرکت چینی توسعه داده شده و انتظار می‌رود که پس از تکمیل، هر سال تا ۲۰۰ میلیون کیلووات ساعت یا نیروی کافی برای پاسخگویی به تقاضای تقریباً ۱۴۰ هزار خانواردر شبکه تامین کند.

این توربین‌ها برای محیط در ارتفاع بالا بهینه‌سازی شده‌اند و هر پره توربین طولانی‌تر از واحدهای مشابه ساخته شده در ارتفاعات پایین‌تر است.

طول پره اضافی، مساحتی که توسط توربین‌ها پوشش داده می‌شود را نزدیک به ۳۰ درصد افزایش می‌دهد و راندمان باد سیستم را در فشار اتمسفر پایین بهبود می‌بخشد.

معمولاً مزارع بادی که بین ۳۵۰۰ تا ۵۵۰۰ متر ساخته شده‌اند با ارتفاع فوق‌العاده بالا در نظر گرفته می‌شوند.

فشار اتمسفر با افزایش ارتفاع کاهش می‌یابد و انرژی تولید شده توسط توربین‌های بادی را کمتر می‌کند. اما این پروژه قابلیت اجرای پروژه‌های بادی در ارتفاعات فوق‌العاده را اثبات و این موضوع را که باد در این منطقه ضعیف‌تر از آن است که ارزش توسعه‌ای داشته باشد را رد می‌کند.

۳۰ درصد از منطقه تبت حداقل ۲۵ کیلومتر در ساعت باد دارد اما این مناطق عمدتاً در ارتفاعات بالای ۴۸۰۰ متر هستند.

به گفته اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، سرعت‌های بالاتر از ۲۰٫۹ کیلومتر در ساعت برای توربین‌هایی در مقیاس کاربردی مناسب است. این پروژه پایه و اساس مزارع آینده را بنا کرده و شکاف صنعت را پر می‌کند.

این توربین‌ها همچنین برای مقاومت در برابر محیط خشن فلات تبت طراحی شده‌اند.

رنگ مورد استفاده روی سطح پره‌های توربین‌ها بسیار الاستیک بود و آن را در برابر آب و هوای شدید در فلات مقاوم می‌کند. این توربین‌ها همچنین در برابر دماهای پایین و یخ مقاوم و مجهز به فناوری حفاظت در برابر صاعقه هستند. علاوه بر این، توربین‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تأثیر آنها بر محیط شکننده منطقه را محدود کنند.

توربین‌ها با فاصله از یکدیگر قرار گرفتند تا تأثیر کمتری بر چرای حیوانات داشته باشند و خاک سطحی برداشته شده برای نصب توربین‌ها کنار گذاشته شد تا پس از اتمام پروژه مورد استفاده مجدد قرار گیرد.

بر اساس موفقیت فاز نخست، این شرکت به سرمایه گذاری در این فناوری ادامه می‌دهد و در آینده توربین‌های بیشتری را در مزرعه خواهد آورد.

به دلیل شرایط جوی و پیچیدگی زمین، انتقال قطعات توربین‌ها به محل مزرعه حدود دو ماه طول کشید و بررسی‌های دقیق جاده‌ای به منظور تکمیل این فرآیند انجام شد.

به گفته اداره ملی انرژی، تاسیسات بادی در نیمه اول سال جاری با ۱۰٫۴ گیگاوات ظرفیت جدید نصب شده و مجموع ظرفیت بادی نصب شده در چین تا پایان ژوئن به ۳۸۹ گیگاوات رسید.

منبع:‌ scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5731

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.