• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
6

آیا Lemon8 می‌تواند موفقیت جهانی تیک تاک را تکرار کند؟

  • کد خبر : 4779
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۰۲
آیا Lemon8 می‌تواند موفقیت جهانی تیک تاک را تکرار کند؟
بایت دنس شرکت چینی که برنامه محبوب خود یعنی تیک تاک در آمریکا با محدودیت مواجه شده است، برنامه جدید Lemon8 آن مورد استقبال قرار گرفته است.

Lemon8 به کاربران این امکان را می‌دهد تا عکس‌ها، فیلم‌ها و متن‌هایی را اشتراک  گذاری کنند که برای دنبال کنندگان شخص منتشر کننده و همچنین میلیون‌ها کاربر دیگر که الگوریتم‌های برنامه مشخص کرده و علاقه مند به آن محتوا هستند قابل مشاهده باشد. این پست‌ها با هم یک فید بی‌پایان را تشکیل می‌دهند که کاربران می‌توانند به طور مداوم در آن حرکت کرده و مطالب مورد علاقه خود را ببینند، چیزی شبیه به برنامه ویدئو کوتاه تیک تاک.

Lemon8 که از اوایل سال جاری در ایالات متحده در دسترس قرار گرفته است، اخیرا در میان ۱۰ برنامه برتر همه دسته‌ بندی‌ها در فروشگاه اپل قرار گرفته است. در ژاپن، جایی که Lemon8 در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد، در جولای گذشته به دومین اپلیکیشن در فروشگاه iOS تبدیل شد. همچنین طبق data.ai، این اپلیکیشن سال گذشته در فروشگاه اپلیکیشن iOS تایلند در صدر رتبه بندی قرار گرفت.

به گفته جیکوب کوک، یکی از بنیانگذاران این برنامه و مدیرعامل WPIC Marketing + Technologies، Lemon8 برای کاربران جهانی جذاب است، تا حدی به این دلیل که رقیب مستقیم قابل مقایسه‌ای در بازارهای غربی ندارد. کوک در این باره گفت: در حالی که Lemon8 و Xiaohongshu، معمولاً با اینستاگرام و Pinterest مقایسه می‌شوند، باید گفت که پلتفرم‌های چینی و غربی «اساساً متفاوت هستند». برنامه‌های چینی به‌جای شبکه‌های اجتماعی خالص، «گراف‌های علاقه» هستند – مجموعه‌ای از محتوایی که کاربر ممکن است به آن علاقه‌مند باشد. پست‌های تولید شده توسط کاربر در این برنامه‌ها نیز ایندکس می‌شوند و به کاربران اجازه می‌دهند محتوا را با کلمات کلیدی جستجو کنند.

کوک معتقد است نمی‌توان به راحتی از اینستاگرام یا پینترست برای جستجوی توصیه‌های مربوط به رستوران در یک شهر جدید یا لباس‌هایی که با پیراهن جدیدتان ست کنید، استفاده کرد. با این حال، Xiaohongshu به مرجعی در چین برای مصرف‌کنندگان جوان، به‌ویژه زنان تبدیل شده است که مارک‌ها، محصولات، رستوران‌ها، مقاصد گردشگری، روتین‌های آرایش، دستورالعمل‌ها و موارد دیگر را جستجو و توصیه می‌کند.

Xiaohongshu که در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شد، با ۲۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه به یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های محلی برای کاربران اینترنت جهت پیدا کردن روندهای سبک زندگی، و برای برندها برنامه‌ای به منظور دسترسی به مصرف کنندگان جوان تبدیل شده است.

بایت دنس در چین چندین بار تلاش کرد تا برنامه‌ای شبیه Xiaohongshu ایجاد کند اما موفق نبود. با توجه به اینکه Lemon8 با رقیبان مستقیم کمتری در آمریکا و سایر بازارهای غربی روبرو است، کوک می‌گوید که اگر ریسک نظارتی بایت دنس نبود در مورد پتانسیل این برنامه خوشبین می‌بود.

این شرکت مستقر در پکن با فشارهای سیاسی فزاینده‌ای از سوی واشنگتن دست و پنجه نرم می‌کند که بنا بر گزارش‌ها، دولت آمریکا از دارندگان چینی تیک تاک خواسته است این برنامه را بفروشند در غیر این صورت با ممنوعیت مواجه خواهند شد.

ماه گذشته، چو شو زی، مدیر عامل تیک تاک، در جلسه استماع کنگره ایالات متحده، ساعت‌ها مورد پرسش قرار گرفت، جایی که قانونگذاران آمریکایی او را درباره روابط ادعایی این برنامه با حزب کمونیست چین و خطراتی که برای امنیت ملی و حریم خصوصی داده‌های آمریکا به همراه دارد، مورد انتقاد قرار دادند.

تعداد زیادی از دولت‌ها در جهان از کارمندان دولت خواسته‌اند تا تیک تاک را از تلفن‌های هوشمند خود حذف کنند، و استرالیا آخرین موردی است که اخیرا از آن پیروی کرد. ایالات متحده، کانادا، نیوزلند، بریتانیا و چندین کشور اروپایی دیگر ممنوعیت‌های مشابهی را اعلام کرده‌اند. همچنین هفته گذشته، سازمان نظارت بر حریم خصوصی بریتانیا، تیک تاک را به دلیل سوء استفاده از داده‌های کودکان، ۱۲٫۷ میلیون پوند (۱۵٫۸ میلیون دلار) جریمه کرد.

کوک می‌گوید Lemon8، که توسط یک شرکت تابعه بایت دنس اداره می‌شود، ممکن است با چالش‌های مشابهی روبرو شود. کوک در این باره گفت: اگر بایت دنس بتواند از مشکلات نظارتی جلوگیری کند، Lemon8 پتانسیل بالایی دارد. اما با توجه به اینکه Lemon8 به جمع آوری داده‌های کاربر بستگی دارد، ممکن است این  امر دشوار باشد.

علیرغم مشکلات نظارتی، درآمد بایت دنس در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۰ درصد افزایش یافت و از ۸۰ میلیارد دلار فراتر رفت.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4779

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.