• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
11

آموزش چین به ۱۲ شرکت بزرگ فناوری برای ارتقای امنیت داده

  • کد خبر : 1519
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۷:۴۰
آموزش چین به ۱۲ شرکت بزرگ فناوری برای ارتقای امنیت داده
دیدار مقام‌های دفتر امنیت سایبری زیرنظر وزارت صنعت و فناوری اطلاعات با شرکت‌های بزرگ فناوری نشان می‌دهد که چگونه امنیت سایبری همچنان در دستور کار پکن قرار دارد.

دفتر امنیت سایبری زیر نظر وزارت صنعت و فناوری اطلاعات ۱۲ شرکت بزرگ فناوری چینی از جمله علی بابا، تنسنت، بایت دنس را فراخوانده است تا درباره بهبود عملکرد برای مطابقت با قانون امنیت داده‌های کشور به آنها آموزش‌های لازم را ارائه دهد.

بر اساس بیانیه این دفتر زیر نظر وزارت صنعت و فناوری اطلاعات، دستورات شی جین پینگ رئیس جمهور چین در مورد “حفاظت از امنیت داده‌های ملی و تنظیم توسعه اقتصادی بسترهای اینترنتی” بدون توضیح بیشتر داده شده است. این وزارتخانه که اخیرا با شرکت‌های فناوری ملاقات کرد، همچنین مشخص نکرد که شی این دستورات را چه زمانی صادر کرده است.

به نمایندگان آن ۱۲ شرکت فناوری گفته شده است که “حفاظت از امنیت اطلاعات را به عنوان خط پایانی و خط قرمز در عملیات تجاری تلقی کنند” و از تلاش‌های کشور برای “حفاظت از حاکمیت ملی، امنیت و منافع توسعه” حمایت کنند.

دیدار مقام‌های دفتر امنیت سایبری زیرنظر وزارت صنعت و فناوری اطلاعات با شرکت‌های بزرگ فناوری نشان می‌دهد که چگونه امنیت سایبری همچنان در دستور کار پکن قرار دارد، آن هم با تمرکز بر جلوگیری از خروج اطلاعات حساس در خارج از کشور و همچنین جلوگیری از سوء استفاده شرکت‌های اینترنتی از اطلاعات شخصی کاربران خود.

بر اساس قانون جدید امنیت اطلاعات چین که در ماه ژوئن تصویب شد و از اول سپتامبر اجرایی می‌شود، شرکت‌هایی که “اطلاعات اصلی” دولت را بدون تأیید مناسب از پکن به خارج از کشور منتقل می‌کنند، تا ۱۰ میلیون یوان (۱٫۵۵ میلیون دلار آمریکا) مجازات خواهند شد و ممکن است مجبور به تعطیلی شوند.

انتظار می‌رود قانون محافظت از اطلاعات شخصی مورد انتظار که اولین مجموعه قوانین چین برای حفاظت از اطلاعات شخصی را نشان می‌دهد، اواخر امسال منتشر شود.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1519

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.