• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
6

آمادگی ناو هواپیمابر پیشرفته فوجیان برای انجام آزمایشات دریایی

  • کد خبر : 3879
  • ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۰۱
آمادگی ناو هواپیمابر پیشرفته فوجیان برای انجام آزمایشات دریایی
سومین و پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر چین، فوجیان، آزمایش‌های دریایی را در سال جاری آغاز خواهد کرد، پیشرفتی که توانایی‌های نظامی این کشور را بیشتر ارتقا می‌دهد.

از جمله اهداف رئیس جمهور شی جین پینگ این است که تا سال ۲۰۴۹، زمانی که جمهوری خلق چین صدمین سالگرد خود را جشن می گیرد، این کشور را به خط مقدم قدرت های جهانی بازگرداند.

فوجیان بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین کشتی جنگی چین تاکنون است و نقطه عطفی در پروژه شی برای نوسازی ارتش و کاهش شکاف با ایالات متحده است. این کشتی شبیه جدیدترین ناو آمریکایی، یو. اس اس جنرال فورد است که تنها کشتی جنگی مجهز به منجنیق الکترومغناطیسی پیشرفته می‌باشد.

این کشتی اکنون در کارخانه کشتی سازی جیانگ نان در نزدیکی شانگهای نصب می شود و آزمایشات پهلوگیری همزمان در ماه سپتامبر برای کاهش زمان تا تحویل آغاز شد.

فرآیند آماده سازی (زمانی که ساخت و ساز به پایان می‌رسد و کشتی برای تحویل آماده می‌شود) قبل از آزمایش‌های دریایی انجام می‌شود. آزمایش‌های پهلوگیری، سیستم‌ها را روی یک کشتی آزمایش می‌کنند – نحوه کار آنها به صورت جداگانه و همچنین با هم – از نیروی محرکه تا تجهیزات مکانیکی صورت می‌گیرد.

رئیس جمهور شی جین پینگ در پیام سال نو خود به طور خاص به پرتاب فوجیان اشاره و به آن افتخار کرد.

انتظار می‌رود که فوجیان حضور گسترده‌ای در تنگه تایوان داشته باشد و نقش مهمی در هر درگیری نظامی در این تنگه خواهد داشت. جایی که در ماه‌های اخیر تنش‌ها با ایالات متحده افزایش یافته است.

سفر طوفانی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان در ماه اوت، اقدامات تلافی جویانه از سوی پکن، از جمله مانورهای آتش واقعی در آب های اطراف جزیره خودگردان را به دنبال داشت.

اما تنش‌ها از زمانی که شی و جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در ماه نوامبر در حاشیه نشست گروه ۲۰ ملاقات کردند، کاهش یافت، جایی که گروه ۲۰ مجدداً تأکید کرد ایالات متحده از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند و هیچ قصدی برای وارد شدن به درگیری با چین ندارد. با این حال، واشنگتن در حال برنامه ریزی برای افزایش فروش تسلیحات به تایپه است.

اولین ناو هواپیمابر چین لیائونینگ و شناورهای اسکورت آن از اواسط دسامبر در غرب اقیانوس آرام تمریناتی را انجام داده و به تازگی در نزدیکی جزیره گوام آمریکا مشاهده شد.

بر اساس بیانیه دفتر ستاد مشترک وزارت دفاع ژاپن، لیائونینگ در ۶۷۰ کیلومتری جنوب شرقی اوکینوتورشیما، جنوبی ترین بخش ژاپن، و حدود ۶۱۸ کیلومتری شمال غربی گوام مشاهده شد، سپس به آب‌های بین تایوان و ژاپن بازگشت.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=3879

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.