• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

آماده‌سازی بزرگراه‌های شهری شنجن برای آزمایش خودروهای خودران

  • کد خبر : 5756
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۰۰
آماده‌سازی بزرگراه‌های شهری شنجن برای آزمایش خودروهای خودران
دولت شهری شنجن، سیلیکون ولی چین، قصد دارد بخش‌های خاصی از بزرگراه‌های خود را به آزمایش خودروهای خودران اختصاص دهد و در جهت تسریع عرضه وسایل نقلیه خودران در ثروتمندترین شهر در استان جنوبی گوانگدونگ قدم بردارد.

مقامات محلی قبلا ارزیابی بخش‌های خاصی از چهار بزرگراه شهری – به طول کل ۸۹ کیلومتر، شامل ۱۳ کیلومتر بخش بسیار پیچیده را – در این طرح تکمیل کرده‌اند.

انتظار می‌رود دولت شهری شنجن به‌زودی این مناطق را برای آزمایش خودروهای خودران در دسترس قرار دهد. مقامات قصد دارند اولین پلاک رسمی شنجن برای خودروهای خودران و مجوز اولیه برای عملیات تاکسی رباتی تجاری را در سال جاری صادر کنند.

مقامات شنجن به دنبال بازخورد داخلی در مورد مقررات مربوطه، از جمله ثبت نام و مدیریت خودروهای خودران هستند و از خودروسازانی مانند BYD برای کمک به طراحی پلاک خودروهای خودران استفاده کرده‌اند.

این جدیدترین اقدام دولت شهری شنجن، یک سال پس از تصویب اولین مقررات اختصاصی کشور برای خودروهای متصل هوشمند، بر جاه‌طلبی این شهر برای تبدیل شدن به مرکز فناوری خودروهای خودمختار چین تأکید می‌کند.

بر اساس این مقررات، که از اول آگوست سال گذشته اجرایی شد، وسایل نقلیه خودران ثبت شده که بدون راننده انسان کار می‌کنند، می‌توانند در جاده های خاص و سایر مناطق تعیین شده توسط مقامات حمل و نقل محلی تردد کنند.

این اقدام همچنین به روشن شدن مسئولیت در این حوزه نیز کمک میکند. به عنوان مثال، هنگامی که یک وسیله نقلیه خودران دارای یک اپراتور به اصطلاح ایمنی باشد، این شخص در صورت وقوع تصادف، موظف به پرداخت غرامت است.

خدمات تاکسی روباتی (Robotaxi) در مناطق منتخب شنجن رواج دارد، جایی که این سواری‌ها از سال گذشته رایگان یا با تخفیف‌های زیادی ارائه می‌شوند. برای مثال، تاکسی‌های رباتی که توسط سرویس بیدو اداره می‌شود، می‌توانند به راحتی از طریق یک برنامه تلفن همراه توسط مسافران مورد استفاده قرار گیرد.

بر اساس برنامه اقدامی که دولت شهری در ژوئن گذشته منتشر کرد، شنجن، با جمعیت ۱۷ میلیون نفر، متعهد شده که صنعت خودروهای هوشمند خود را تا سال ۲۰۲۵ به ۲۰۰ میلیارد یوان (۲۷٫۴ میلیارد دلار) برساند.

بر اساس برنامه جداگانه‌ای که در نوامبر گذشته رونمایی شد، دولت این شهر قصد داشت تا پایان سال جاری ۱۰۰ تاکسی رباتی و ۱۰۰ اتوبوس خودران در جاده‌ها داشته باشد. پیش‌بینی می‌شود که تعداد هر کدام از آنها تا پایان سال ۲۰۲۵ به هزار عدد برسد.

شنجن تاکنون مجوزهای تجاری سازی را برای ۵۰ وسیله نقلیه خودران صادر کرده، از جمله ۲۰ تاکسی رباتی کاملاً بدون راننده در منطقه حومه پینگشان، جایی که دفتر مرکزی شرکت تولیدی چینی BYD در آن قرار دارد. شنجن، اولین شهری است که به خودروهای کاملاً خودمختار در کل منطقه اجازه رانندگی می‌دهد.

بیدو غول جستجوی آنلاین و هوش مصنوعی چینی یکی از شرکت هایی است که مجوز فعالیت تاکسی رباتی در پینگشان را دارد. روباتاکسی آپولو گو آن می تواند بدون هیچ اپراتور ایمنی در داخل وسایل نقلیه کار کند.

شنجن قصد دارد به اولین شهر در سرزمین اصلی چین تبدیل شود که دارای خدمات گسترده تجاری تاکسی رباتی – با ناوگان ۲۰۰ عددی تا پایان سال جاری – باشد زیرا دامنه عملیات این وسایل نقلیه خودران به مناطق باو ان و نانشان شهر شنجن، گسترش می‌یابد.

به گفته دولت شهری، مقامات محلی در اواخر ماه اوت، منطقه عملیات تاکسی رباتی را گسترش داده‌اند و طول کل جاده‌های باز برای خودروهای بدون راننده در حال حاضر بیش از ۳۱۱ کیلومتر در کلان شهر است.

جاه طلبی‌ها در حوزه خودروهای خودران شهر شنجن نشان دهنده بخشی از برنامه کلی دولت چین برای افزایش همکاری بین این شهر و هنگ کنگ است که شامل حوزه‌های نوآوری و فناوری می‌شود.

منبع: scmp

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=5756

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.