• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

آزمایش پرواز هواپیمای بزرگ آبی-خاکی چین برای اطفای آتش‌سوزی

  • کد خبر : 4082
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۰۱
آزمایش پرواز هواپیمای بزرگ آبی-خاکی چین برای اطفای آتش‌سوزی
شرکت صنعت هوانوردی چین (AVIC) اعلام کرد هواپیمای بزرگ آبی-خاکی AG600 که قرار است در بخش نجات اضطراری این کشور به کار گرفته شود، وارد مرحله آزمایش صلاحیت پرواز شده است.

AG600M مدل آتش‌نشانی سری هواپیماهای AG600 نیز اکنون به مرکز آزمایش پرواز در منطقه یانلیانگ (Yanliang) استان شانشی (Shaanxi) در شمال غربی چین منتقل شده است.

سری هواپیماهای آبی-خاکی AG600 برای انجام ماموریت‌های نجات اضطراری مانند اطفای حریق جنگل، جستجوی دریایی و عملیات نجات به کار گرفته می‌شوند. AG600M نیز به طور خاص برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌‌ها طراحی شده است. AG600 طی سال جاری میلادی تحت چندین آزمایش قرار خواهد گرفت که انتظار می‌رود مدل آتش‌نشانی و مدل نجات اضطراری آن به ترتیب در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ گواهینامه صلاحیت پرواز دریافت کنند.

طراحی AG600 را شرکت صنعت هوانوردی چین انجام داده و شرکت CAIGA (سرواژه China Aviation Industry General Aircraft) آن را مونتاژ کرده است. این قایق پرنده با چهار موتور توربوپراپ WJ-6 و وزن ۵۳.۵ تن یکی از بزرگترین هواپیماهای آبی-خاکی جهان محسوب می‌شود.  AG600می‌تواند در شرایط آب و هوایی سخت با ارتفاع موج ۲ متر عملیات پرواز و فرود را انجام دهد.

مونتاژ AG600 پس از ۵ سال توسعه، در اوت ۲۰۱۴ آغاز شد و اولین پرواز آن در دسامبر ۲۰۱۷ از فرودگاه جوهای (Zhuhai) انجام گرفت. برد AG600 معادل ۴۵۰۰ کیلومتر است و سرعت آن به ۵۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این قایق پرنده ۳۷ متر طول و ۱۲.۱ متر ارتفاع داشته و طول انتهای دو بال آن ۳۸.۸ متر است. AG600 قادر به جمع آوری ۱۲ تن آب در هر ۲۰ ثانیه، حمل ۳۷۰ تن آب و نجات ۵۰ نفر در دریاست.

مدل جدید این هواپیمای آبی-خاکی یعنی AG600M در سپتامبر ۲۰۲۲ آزمایش‌های ذخیره و رهاسازی آب را با موفقیت به پایان رسانده بود. گفتنی است این قایق پرنده در کنار هواپیمای باری نظامی Xi’an Y-20 و هواپیمای مسافربری C919 شرکت کوماک (Comac) یکی از سه پروژه هواپیمایی بزرگ چین به شمار می‌رود که به تایید دولت این کشور رسیده است.

منبع: chinadaily

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=4082

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.