• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
4

آزمایش پرتاب موشک پیشرفته در ارتفاع بالا توسط ارتش چین

  • کد خبر : 2664
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۱۰
آزمایش پرتاب موشک پیشرفته در ارتفاع بالا توسط ارتش چین
ارتش چین قابلیت حمله دقیق سامانه پرتاب موشک جدید خود را در ارتفاع بالا آزمایش کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی دولتی CCTV، ارتش چین قابلیت حمله دقیق سامانه پرتاب موشک جدید خود را در ارتفاع بالا آزمایش کرده است. در این گزارش آمده ارتش آزادیبخش خلق از سیستم موشک پرتاب چندگانه PCL191 – که روی یک کامیون نصب شده – برای اصابت به هدفی در فاصله چند کیلومتری در میدان تیراندازی بیابانی در غرب چین در آزمایش اخیر استفاده کرد.

ارتش چین و هند شانزدهمین دور مذاکرات را برای حل یک بن بست مرزی طولانی در منطقه لاداخ آغاز کردند، جایی که حداقل ۲۰ سرباز هندی و چهار سرباز چینی در سال ۲۰۲۰ کشته شدند و این مرز دهه‌ها مورد مناقشه بوده است.

تحلیلگران نظامی بر این نظرند آزمایش اخیر با هدف نشان دادن قدرت آتش و آمادگی رزمی ارتش چین برای هر گونه احتمالات مرزی انجام شده است. این سامانه پرتاب موشک دوربرد پیشرفته در رژه روز ملی چین در اکتبر ۲۰۱۹ به نمایش عمومی درآمد و می‌تواند هشت موشک ۳۷۰ میلی‌متری (۱۴ و نیم اینچ) – هر کدام با برد ۳۵۰ کیلومتر (۲۲۰ مایل) – یا دو موشک بالستیک تاکتیکی فایر دراگون ۴۸۰ ۷۵۰ میلی‌متری – هر کدام تا ۵۰۰ کیلومتر را حمل کند.

برد سیستم پرتاب موشک به ۵۰۰ کیلومتر افزایش یافته است. این بدان معناست که می‌تواند به هر پایگاه نظامی هند در امتداد خط کنترل و مرز واقعی از قلمرو تحت کنترل چین ضربه بزند.

سامانه زمانی که در ارتفاع بالا مستقر می‌شود توانایی بیشتری دارد و حداکثر برد آن چندین بار افزایش یافته است و همچنین از پشتیبانی سیستم ناوبری ماهواره‌ای بیدو چین و سایر دستگاه‌ها و سیستم‌های راداری چینی بهره می‌برد.

طبق گزارش رسمی ارتش، این سیستم در آوریل سال گذشته توسط یک تیپ توپخانه در منطقه نظامی شین جیانگ غربی استفاده می‌شد. این تیپ در منطقه‌ای در ارتفاع ۵۲۰۰ متری (۱۷۰۰۰ فوت) بالاتر از سطح دریا در هیمالیا در نزدیکی مرز هند مستقر شد.

از زمان درگیری در سال ۲۰۲۰، چین و هند هر دو قدرت شلیک خود را در امتداد خط مرزی ارتقا داده‌اند. رسانه‌های هندی در سپتامبر گزارش دادند که ارتش این کشور از هلیکوپتر برای ارسال هویتزر (خمپاره انداز) های M777 به خط مقدم استفاده کرده است. ارتش چین با استقرار تیپ PCL191 و صد هویتزر به آن پاسخ داد.

منبع: scmp

 

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=2664

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.