• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
14

چین شرکت‌های پرداخت آنلاین را به دلیل نقض قوانین مبادله ارز جریمه کرد

  • کد خبر : 1926
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹
چین شرکت‌های پرداخت آنلاین را به دلیل نقض قوانین مبادله ارز جریمه کرد
این شرکت‌ها بخشی از حجمی را که توسط آژانس‌های پرداخت غیربانکی گسترده‌تر انجام می‌شد به ارزش 294.6 تریلیون یوان (45.6 تریلیون دلار آمریکا) در سال گذشته تشکیل می‌دادند که 17.9 درصد نسبت به سال 2019 جهش داشت.

چین Tenpay، یک واحد پرداخت آنلاین از شرکت تنسنت را به دلیل نقض قوانین ارز خارجی در بحبوحه نظارت‌های فزاینده بر صنعت فناوری مالی این کشور، بیش از ۲٫۸ میلیون یوان (۴۳۸ هزار دلار آمریکا) جریمه کرد.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط شعبه اداره ارز دولتی (SAFE) در هفته گذشته این واحد اخطارهایی دریافت کرد و همچنین به آن دستور داده شد که عدم ارائه مطالب مربوطه و انجام امور ارزی خارج از محدوده ثبت کسب و کار خود را اصلاح کند.

این اقدام تازه، سومین اخطار از اواسط سال ۲۰۱۸ برای واحد تنسنت که با نام Caifutong نیز شناخته می‌شود به شمار می‌رود و نشان می‌دهد که سیستم WeChat Pay این گروه را اداره می‌کند. آنها به همراه Alipay متعلق به Ant Group، بیش از ۹۰ درصد بازار پرداخت موبایلی را در اختیار دارند.

این جریمه در بحبوحه لیست فزاینده‌ای از سوء عملکردها که توسط مقامات در سرکوب مداوم آنها در تکنولوژی‌های بزرگ برجسته شده بود، صادر شد. دولت در این ماه شرکت‌هایی از جمله علی‌بابا، تنسنت و بیدو را به دلیل افشا نکردن معاملاتی که به سال‌ها پیش باز می‌گشت، جریمه کرد، به‌علاوه سرکوب عمده اقدامات انحصاری و حفظ حریم خصوصی داده‌ها.

فن ییفی، معاون بانک مرکزی چین در ماه سپتامبر گفت که بانک مرکزی چین (PBOC) تحقیقات ضد انحصاری خود را در بخش پرداخت‌های موبایلی این کشور، که تحت تسلط چند شرکت خصوصی فناوری مالی است، “عمیق” خواهد کرد.

پرداخت‌های موبایلی یکی از قابل مشاهده‌ترین بخش‌ها در اقتصاد دیجیتالی چین است که به سرعت در حال رشد است. Alipay، WeChat Pay و همتایانش در سال ۲۰۲۰ تراکنش‌هایی به ارزش ۵٫۴ تریلیون دلار انجام دادند که ۹٫۶ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش داشت و چین را به دومین بازار بزرگ پس از ایالات متحده تبدیل کرد.

این شرکت‌ها بخشی از حجمی را که توسط آژانس‌های پرداخت غیربانکی گسترده‌تر انجام می‌شد به ارزش ۲۹۴٫۶ تریلیون یوان (۴۵٫۶ تریلیون دلار آمریکا) در سال گذشته تشکیل می‌دادند که ۱۷٫۹ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ جهش داشت. تعداد تراکنش‌ها با ۱۴٫۹ درصد افزایش به ۸۲۷٫۳ تریلیون در مدت مشابه رسید.

شعبه بانک مرکزی شنجن گفت که مقامات چینی همچنین در دسامبر سال گذشته ۸٫۸ میلیون یوان جریمه اداری علیه Tenpay به دلیل “بی نظمی” از جمله ارائه خدمات پرداخت برای تراکنش‌های غیرقانونی و نادرست و نگهداری ضعیف سوابق صادر کردند.

Tenpay و Alipay نیز در ژوئیه ۲۰۱۸ توسط SAFE بیش از ۶۰۰ هزار یوان جریمه شدند. این دو به همراه ۲۵ شرکت و افراد دیگر به دلیل نقض قوانین معاملات ارزی مجرم شناخته شدند.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1926

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.