• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

چین مقرارت فروش آنلاین محصولات تقلبی را تشدید کرد

  • کد خبر : 1633
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۷:۵۶
چین مقرارت فروش آنلاین محصولات تقلبی را تشدید کرد
این قانون همه اپراتورهای پلتفرم تجارت الکترونیک را به طور مشترک با تجار در قبال فروش هرگونه کالای تقلبی یا کپی در وب سایت‌های خود مسئول می‌داند.

تنظیم کننده برتر مقررات بازار چین به روزرسانی پیشنهادی در قانون تجارت الکترونیک این کشور را اعلام کرد که مجازات‌های سخت‌تری را برای فروش آنلاین محصولات جعلی در نظر می‌گیرد، آن هم در شرایطی که فشارهای نظارتی بر شرکت‌های پر رونق در اقتصاد دیجیتال در حال افزایش است.

پیش نویس این اصلاحیه، که توسط اداره دولتی تنظیم بازار (SAMR) برای آگاهی عمومی منتشر شد، قوانین مفصلی را ارائه می‌دهد و مجازات‌های بیشتری را برای افرادی که در نقض جدی مجرم شناخته شده‌اند، از جمله لغو احتمالی مجوزهای تجاری آنلاین آنها، اضافه می‌کند.

اصلاحات پیشنهادی در شرایطی صورت می‌گیرد که نهادهای نظارتی، از جمله SAMR، شرکت‌های بزرگ فناوری و تجارت اینترنتی آنها، از جمله تجارت الکترونیکی را سرکوب می‌کنند. در ماه مارس، خبرگزاری دولتی شینهوا اعلام کرد که این کشور اقدامات تنبیهی بیشتری را برای پاکسازی بازار خرید آنلاین و حفظ یک محیط سالم اتخاذ خواهد کرد.

قانون اولیه تجارت الکترونیک که در سال ۲۰۱۸ تصویب شد و در سال ۲۰۱۹ به اجرا درآمد، قصد داشت شهرت چین را به عنوان منبع اصلی کالاهای تقلبی و بی‌ارزش برای بزرگترین بازار تجارت الکترونیک جهان پاکسازی کند. این قانون شامل الزامات ثبت و صدور مجوز از اپراتورهای تجارت الکترونیک، مالیات، پرداخت‌های الکترونیکی و حل اختلافات تجارت الکترونیکی و همچنین حفاظت از مالکیت معنوی است.

این قانون همه اپراتورهای پلتفرم تجارت الکترونیک را به طور مشترک با تجار در قبال فروش هرگونه کالای تقلبی یا کپی در وب سایت‌های خود مسئول می‌داند. اگر یک پلتفرم بداند یا باید بداند که یک تاجر در وب سایت خود حقوق مالکیت معنوی را نقض کرده است یا نمی‌تواند اقدامی مانند حذف، مسدود کردن پیوندها یا توقف معاملات انجام دهد، مسئول می‌شود.

طبق قانون، اپراتورهای تجارت الکترونیک مانند علی‌بابا و Pinduoduo در موارد جدی نقض مالکیت معنوی می‌توانند تا ۲ میلیون یوان (۳۰۹،۴۰۰ دلار) جریمه شوند. قبل از اجرایی شدن قانون در سال ۲۰۱۹، تجار آنلاین تنها در صورت فروش محصولات تقلبی مسئول می‌شدند.

در ماه آوریل، بزرگترین پلتفرم خرده فروشی آنلاین کشور علی‌بابا با پرداخت ۲٫۸ میلیارد دلار جریمه مواجه شد، زیرا تحقیقات نشان داد که این شرکت سال‌ها از موقعیت خود در بازار سوء استفاده کرده است، که حدود ۴ درصد از درآمد داخلی این شرکت در سال ۲۰۱۹ بود.

سال گذشته، SAMR اعلام کرد که Almaba Tmall ، JD.com و Vipshop را به دلیل بی‌نظمی در قیمت گذاری جریمه کرده است، زیرا مصرف کنندگان شکایت کردند که سیستم عامل‌ها قبل از ارائه تخفیف قیمت‌ها را افزایش داده‌اند، در تبلیغات متقلبانه مشارکت داشته‌اند و مصرف کنندگان را در جشنواره خرید روز مجردها به خرید وادار کرده‌اند.

بر اساس گزارش سالانه ۲۰۲۰ مالکیت معنوی که توسط علی‌بابا تهیه شده است، تنها ۱٫۰۸ مورد از هر ۱۰ هزار معامله در بازار آنلاین آن مشکوک به تقلب است، در حالی که تعداد پیوندهایی که مشکوک به نقض قوانین گزارش شده توسط مصرف کنندگان است، این رقم ۳۳ درصد در مقایسه با سال قبل کاهش یافته است.

منبع

لینک کوتاه : https://techchina.ir/?p=1633

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.